שר הבינוי והשיכון האלוף במילואים יואב גלנט (כולנו) אמר היום (שלישי) בכנס הבינלאומי ללוחמת יבשה ולוגיסטיקה כי "הגיע הזמן לחסל את אסד - רוצח מתועב שמבצע רצח עם. כשנסיים עם זנב הנחש, נוכל להגיע גם לראשו שיושב בטהרן".


יואב גלנט בכנס כנס הבינלאומי ללוחמת יבשה ולוגיסטיקה

לדבריו, אילו לפני 75 שנה היתה לנו את העוצמה הצבאית והביטחונית שיש לנו כיום, ההיסטוריה היתה נכתבת בצורה שונה. "לרוצחים שפלים ומנהיגים הדורשים את השמדתה של ישראל דוגמת אסד ומפעיליו בטהראן - אין יותר זכות קיום. העולם צריך לגרש את המפלצת השיעית חזרה למקומה", הוסיף.



האלוף במיל׳ עמירם לוין, המועמד לראשות מפלגת העבודה התייחס בציוץ בחשבון הטוויטר שלו על פרסום פעילות המשרפות בסוריה. "יש לנו היכולת לפעול נכון ובשקט. אסד פושע מלחמה ועליו לעבור מהעולם. עדיף דרך האג. יש גם דרכים אחרות. יש לנו היכולת לפעול נכון ובשקט. אני לא בטוח שיש לביבי את האומץ".



כזכור, אמש פרסם משרד החוץ האמריקאי מידע מודיעיני שהיה מסווג עד כה אודות סוריה. לפי המידע שנחשף, משטר אסד הקים משרפת ענק בבית כלא באזור דמשק, בו הושמדו לפי ההערכות אלפי גופות עד כה.



סטיוארט ג'ונס, סגן השר האחראי על ענייני המזרח התיכון, אמר כי ייתכן שהמשרפה משמשת להעלמת גופות במתקן, כלא סיידנאיא, כדי להעלים ראיות אודות מימדי ההרג במקום. בסיידנאיא הוחזקו עשרות אלפי אנשים מאז פרצה מלחמת האזרחים במדינה והוא כבר ידוע לשמצה תקופה ארוכה. דוח שפורסם לאחרונה על ידי ארגון אמנסטי כינה אותו "משחטה אנושית".



ג'ונס חשף מידע חדש נוסף אודות הכלא וטען כי לפחות חמישים אסירים מוצאים בו להורג מדי יום, חלקם בתליות המוניות. "מקורות אמינים מעריכים כי גופות רבות נוספות מועלמות בקברי ענק", אמר ג'ונס. משטר אסד מבצע את הזוועות הללו, אמר, "עם תמיכה ללא תנאים מצד רוסיה ואיראן".