"יש לי קלפי בקיבוצים באילות שהנהג לא מוכן לנסוע אליה כי זה רחוק לו, למרות שהמסלול נקבע בוועדת הבחירות. ולמה הגננת בערבה לא יכולה לממש את זכותה הדמוקרטית לבחור? היא צריכה לנסוע שעה ומשהו לאילת כשבמסלול של ועדת הבחירות כתוב שיגיעו אליה? ההתנהגות פה היא מתחת לכל ביקורת, היה להם זמן להתארגן וזה לא הגיוני", כך מספרת היום (שלישי) ל"מעריב-אונליין", א', נציגת נחל באילת, שטוענת למחדלים ביום הבחירות בהסתדרות המורים.

 

לדבריה, כנציגת הסיעה בעיר, היא הייתה אמורה לקבל מראש את המסלול של הקלפיות הניידות אך הפרטים לא הועברו אליה ועד שעות הבוקר היא לא ידעה לאן לשלוח את המשקיפים: "שמונה חודשים היה לכם זמן להתארגן, מה עשיתם איתם? אני עד היום ב-6:30 בבוקר, כל שעה עגולה נכנסתי לאינטרנט לראות אולי עדכנו את המסלולים של הקלפיות, אולי יש שעות כניסה לבתי הספר. אני צריכה לשלוח אדם שיעמוד בקלפי כמשקיף - לאן אני שולחת אותו?".

לדבריה, "הם מחכים בבית ואני לא יודעת לאן לשלוח אותם. אני לא יודעת מי מטעם ועדת הבחירות נבחר להיות אחראי על קלפי, אין לי איך לתקשר איתו. אין עם מי לדבר. אחרי כמה שעות השגתי את האחראי על הקלפיות באילת - למה הוא לא התקשר אליי והציג את עצמו? כמה נציגי סיעות כבר יש פה? זו העיר הכי קטנה בארץ מבחינת בוחרים, סך הכל 700. אני אמורה לנחש דברים?".

א' הוסיפה כי הקלפי היחידה בעיר נמצאת במשרד הסתדרות המורים: "מבחינתנו זו בעיה, זה המשרד של המתחרה, למה הקלפי לא מחוץ לסניף הסתדרות המורים? שיהיה מקום ניטרלי".

בנוסף לבעיות באילת, ל"מעריב-אונליין" הגיעו תלונות ממקומות רבים בארץ, בין היתר בוואדי ערה ובטירה, שם לדברי עובדי הוראה, הקלפיות כלל לא הגיעו ולא ניתן להצביע. כמו כן, במספר קלפיות המורים הגיעו להצביע אך שם אמרו להם שהם רשומים במערכת שהצביעו ולכן לא יכולים להצביע.מנגד, באחת הקלפיות שהוצבו ברמת גן, נראה שההצבעה לא לוותה כמעט בתקלות. משה גלר, מזכיר הקלפי, סיפר כי "הגיעו עד עכשיו 220 מצביעים כשבשעות הבוקר הייתה היענות גבוהה". התקלה היחידה שארעה עד לשעות אחר הצהריים במקום הייתה קריסת המערכת לחצי שעה: "רשמנו באופן ידני ואחרי זה עדכנו במערכת", ציין ברוגע גלר. ורד ורון, משקיפה מסיעת אמ"י, הדגישה כי "הכל ערכי, מתנהל כשורה" ודיצה בונופיאל, משקיפה מסיעת נח"ל, חיזקה את דבריה ואמרה: "הכל על מי מנוחות, הכל תקין עד שעה זו".