זוג תושבי ירושלים בני 44 חשודים שרצחו את שמואל (סמי) מרציאנו, שכנם בן ה-59 בשכונת ארמון הנציב, ביתרו את גופתו וקברו אותה בגינה הסמוכה לביתם, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. המשטרה עצרה ביום ראשון את בני הזוג וחקרה אותם בחשד לרצח, ביתרו הגופה והעלמת ראיות. בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים עד לתאריך עד יום רביעי בשבוע הבא.



ראשיתה של החקירה בדיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה ביום שבת לפנות בוקר ע"י שני נערים הגרים ברחוב סמוך בשכונה בדרום הבירה, שטענו כי בשעה שחזרו לביתם לפנות בוקר הבחינו בזוג השכנים הולכים עם עגלה ועליה מונחת שקית שחורה אטומה כהה וגדולה. עם הגעת השוטרים למקום החלו בביצוע סריקות על סמך התיאור שנמסר. כמה שעות לאחר מכן, הגיע חברו של הקורבן לתחנת עוז במשטרה, ודיווח כי מזה מספר ימים הוא מנסה להשיגו ובאותו היום הגיע לבקרו והבחין שדלת ביתו פתוחה.

רצח בירושלים. צילום: דוברות המשטרה


בשלב זה הבינו חוקרי המשטרה כי יש קשר בין שני האירועים והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של המשטרה. מיד עם הגעת חוקרי הימ"ר לבית הקורבן, ולאור עדויות שנגבו ואיסוף ראיות, הוצא צו חיפוש ע"י בית המשפט לבית החשודים, המתגוררים בסמיכות לקורבן. במקביל לחיפוש שבוצע בבית החשודים, החלו החוקרים בחיפוש במעגלים קרובים ורחוקים יותר לביתם, במהלכו אותרו ממצאים שונים בהם כלי תקיפה, שעפ"י החשד, שימשו את החשודים לביצוע הרצח.



שמואל מרציאנו, הנרצח בירושלים



בתוך זאת החלו החוקרים להתחקות אחר צעדי בני הזוג ואיתרו סמוך לביתם גינה מגודרת כששער הכניסה אליה נעול, בה אותרה הגופה וחלקיה קבורים בבור שנחפר באדמה.



במשטרה מאמינים כי בני הזוג עולים מרוסיה, על רקע סכסוך ארוך ומיגע בינם לקורבן, הזמינו אותו כבר ביום חמישי לביתם באמתלה מסוימת ואז הפתיעו אותו במהלומה בראשו והחלו בביתור גופתו במטרה להעלים את דבר מעורבותם ברצח. 

הכלים ששימשו לביתור הגופה. צילום: דוברות המשטרה
הכלים ששימשו לביתור הגופה. צילום: דוברות המשטרה



מהחקירה עולה חשד כי החשודים חפרו בור בפאת הגינה ולשם השליכו את גופת הקורבן וחלקיה, אותה כיסו באדמה ופעלו לטשטוש הראיות. כאמור עוד בשעות הבוקר נעצרו בני הזוג והובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה, במהלכה קשרו עצמם לרצח, לביתור הגופה.



מהמשטרה נמסר כי "מדובר באחד מאירועי הרצח הקשים והמזעזעים שבוצע באכזריות ובקור רוח. החשודים פעלו, עפ"י החשד, תוך תכנון הרצח, ביצעוהו באכזריות תוך העלמת ראיות וטשטושם מהזירה. החקירה המקצועית, המיומנת והמהירה הביאה לפענוח מעשה הרצח הקשה ומעצר חשודים תוך מספר שעות. המשטרה משבחת את ערנות האזרחים ושיתוף הפעולה עימם, כפי שנעשה כל העת גם באירועים ביטחוניים וגם באירועים פליליים".