בעוד רבים מאיתנו רק יכולים לחלום להיות בני מלוכה, או להתחתן עם אחד כזה, יש מי שמוותרים על המעמד, הכסף וההטבות כדי שיוכלו לבלות את שארית חייהם עם בחיר לבם. נסיכה אחת מיפן החליטה לוותר על הכתר, כדי להינשא לבחיר ליבה, ואנחנו עדיין בהלם. יש מי שיאמרו שמדובר באקט רומנטי, אבל הרוב הרימו גבה כאשר הנסיכה מאקו בת ה-25, מיפן, החליטה לוותר על הכתר, על מנת להינשא לבחור "פשוט", שעבד כמדריך לתיירות חוף כשנפגשו.

מאקו, הנכדה הראשונה של הקיסר היפני המכהן אקיהיטו ובתו הבכורה של הנסיך אקישינו, פגשה את בכיר ליבה קיי קומורו, 25, כשלמדו יחד באותה אוניברסיטה בטוקיו. כאמור, כשנפגשו עבד כמדריך תיירות, אך כעת הוא עובד במשרד עורכי דין. הנישואין הללו יהיו הראשונים בקרב ארבעה הנכדים של הקיסר והקיסרית, כשהנישואים האחרונים של נסיכה מהשושלת חלו ב-2014.
ההורים מאשרים, אך הנסיכה עדיין תאלץ לוותר על הכתר. טוויטר
ההורים מאשרים, אך הנסיכה עדיין תאלץ לוותר על הכתר. טוויטר

על פי ABS-CBN NEWS, הנסיכה פגשה את אביר חלומותיה לפני כחמש שנים, באמצעות חבר, בזמן ששניהם למדו באוניברסיטת הנוצרית הלאומית בטוקיו.  לאחר שסיימה את לימודיה בטוקיו, עברה ללמוד באוניברסיטת אדינבורו בסקוטלנד, ולאחר מכן למדה באוניברסיטת לסטר בבריטניה, שם עשתה תואר שני באומנות ולימודי מוזאונים וגלריה, וסיימה את לימודיה ב-2016. כיום היא עובדת כחוקרת במוזאון האוניברסיטה של טוקיו, ובמקביל היא לומדת לדוקטורט באותו התחום.
 
אביר החלומות עבורו ויתרה מקו על הכל. טוויטר
אביר החלומות עבורו ויתרה מקו על הכל. טוויטר

 
הוריה של מאקו אומנם הסכימו להכיר בשניים כבני זוג, אך כל זה לא יציל את מעמדה של הנסיכה. ברגע שתינשא, מאקו לא תוכר יותר כנסיכה. על פי הדיווחים, ההכנות לחתונה יערכו זמן מה, כיוון שבעוד היא לא תחשב כנסיכה לאחריהם, במהלך החתונה היא עדיין תהיה בגדר בת מלוכה, והחתונה צריכה להיערך בהתאם למעמד. 

אומנם ביפן, נשים לא יכולות להיות מוכתרות לקיסרות ולעמוד בראש המשפחה הקיסרית, אך אם הייתה מאקו מחליטה להינשא לבן מלוכה, היא הייתה יכולה לשמור על מעמדה וליהנות מכל הקשור בכך. נכון לעכשיו, תפקיד הקיסרות לא יכול לעבור לנשים, אך ב-2005 נעשה ניסיון לשונת חוק זה בפרלמנט היפני, דבר שלא צלח.



סבא של מאקו והקיסר המכהן אקיהיטו ,83, הביע את רצונו לפרוש מתפקידו בשנה שעברה, וביפן כעת מנסים להעביר חוק מיוחד כדי לאפשר לו לעשות זאת. במידה והחוק יעבור, זאת תהיה הפעם הראשונה מזה 200 שנים בהן קיסר יפני פרש מתפקידו. מי שעתיד לרשת את הקיסר הוא הנסיך נארוהיטו, ואחריו בתור הם אביה של מאקו ואחיה.