פעוטה כבת שנה מהפזורה הבדואית בנגב התחשמלה למוות היום (רביעי) בביתה בדרום הארץ. התינוקת הובאה ברכב פרטי לחבירה עם צוותי מד"א בכביש 31 סמוך לצומת ערד כשהיא מחוסרת הכרה, כאשר חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותה. נסיבות האירוע נחקרות.



פאראמדיק מד"א, מועד אלעמור שטיפל בפעוטה סיפר: "כשהגענו לצומת חברנו לרכב פרטי שבתוכו הייתה פעוטה כבת שנה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני התחשמלות. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, אבל הפציעה שלה הייתה קשה מאוד ויחד עם רופא שהגיע למקום נאלצנו לקבוע את מותה בשטח".



על פי נתוני ארגון בטרם, משנת 2008 מתו מהתחשמלות 13 ילדים ובני נוער (לא כולל מקרה זה), בשנת 2016 מתו שני ילדים מהתחשמלות כאשר התינוקת היום היא הראשונה שנהרגה מהתחשמלות בשנת 2017. מתחילת השנה, 12 ילדים בדואים מצאו את מותם.



מנכ״לית ארגון בטרם, אורלי סילבינגר: "המקרה הטראגי הזה מצטרף לצערנו לשורה של מקרים קשים של היפגעות ילדים, אשר גם הסתיימו במותם. ארגון 'בטרם' ביחד עם משרד החקלאות - הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, מפעילים תכנית לקידום בטיחות ילדים בדואים ביישובים הבדואים בנגב במוסדות חינוך, בטיפות חלב וקופות חולים ובאלפי בתים, וזאת על מנת למנוע הישנות של מקרים טרגיים מסוג אלו״



כזכור, במהלך הכנות לטקס יום העצמאות השנה בהר הרצל שבירושלים, פועל כבן 25 נפגע באורח בינוני במהלך עבודתו לאחר שככל הנראה התחשמל ונפל מגובה. צוותי ההצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" עם חבלות בראש ובגפיים בהכרה מלאה ויציבה. 
אליסף שקד, כונן מד"א וחובש רפואת חירום, סיפר: "על רצפה שכב גבר כבן 25 עם חבלת ראש כשהוא מעורפל הכרה. אנשים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא עבד בגובה ונפל ככל הנראה כתוצאה מהתחשמלות. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו בינוני עד קשה, יציב והוא סובל מחבלות בראש ובגפיים".
יוסי ישר, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בפועל שסבל מפגיעה רב מערכתית וחבלות בראשו. סיפרו לנו בזירה כי הוא נפל מסולם לאחר שהתחשמל תוך כדי עבודתו. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה סניף ירושלים הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני בזירת האירוע כשמצבו מוגדר קשה וללא הכרה".