בירושלים החלו ההכנות לקראת הגעתו של הנשיא דונלד טראמפ לארץ, כאשר גם בגזרה הסביבתית לא נשארו אדישים לכך. פעילי "מגמה ירוקה" הכינו היום (חמישי) את השטח ופרסו ברחבי העיר שלטים הקוראים לטראמפ לחזור בו ממדיניותו האנטי סביבתית, להכיר בהתחממות הגלובלית ולהתחיל לקדם את היעדים אליהם התחייבה ארה"ב במסגרת אמנת האקלים בפריז, ביניהם הפחתה של 26% בפליטות גזי החממה ביחס לשנת 2005.



מסתמן כי לפעילי הסביבה נדמה שמדובר בניסיון להשמיט כל זכר לאג'נדת הקיימות בנושא זה של קודמו בתפקיד, ברק אובמה, כאשר הם חוששים כי בשם אותו עיקרון בכוונתו של טראמפ לחזור בו מההסכם.



מור גלבוע, מנכ"ל "מגמה ירוקה" אמר כי "מטרתו המוצהרת של ביקורו ההיסטורי של נשיא ארה"ב טראמפ לישראל, היא לקדם שלום במזרח התיכון. עצוב לראות כיצד בעודו מנסה, ביד אחת, להחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן, בידו השנייה הוא מאיים להחריף את משבר האקלים שכבר הוכר על ידי 95% ממדעני העולם כסכנה המוחשית ביותר איתה מתמודדת האנושות בימינו".



שלט של פעילי איכות הסביבה על מגדל דוד. צילום: מגמה ירוקה
שלט של פעילי איכות הסביבה על מגדל דוד. צילום: מגמה ירוקה



"טראמפ מאיים לבטל את התחייבויותיה של ארה"ב, בהסכם פריז, למאבק במשבר האקלים, אולם חשוב לזכור שלמשבר האקלים יש השלכות גיאו-פוליטיות על המזרח התיכון כולו ועל בטחונה של ישראל", הוסיף גלבוע, שהסביר גם כי "מומחים טוענים שגם אזורנו עלול להיפגע אנושות בעשורים הקרובים אם לא תיעצר התחממות כדור הארץ, באמצעות הפחתה דרמטית של פליטות גזי חממה וקידום אנרגיות מתחדשות. מגמות של מדבור, בצורות והתייבשות מאגרי מים, עלולות להמשיך לייצר מלחמות על משאבים ולהביא לגלי הגירה כבדים שלא יפסחו גם עלינו".



לדבריו, "טוב יעשה נתניהו אם יקרא לנשיא לכבד את מחויבויותיה של ארה"ב בהסכם פריז ולהילחם במשבר האקלים באותה הנחישות שהוא מתכנן להיאבק למען השלום במזרח התיכון. אנחנו כאן כדי להזכיר למנהיגי העולם שהמאבק במשבר האקלים הוא גם המאבק הגדול של בני דורנו למען השלום".



כזכור, לאחרונה אף הגישה חברה קנדית, באמצעות מקורבי טראמפ תביעה נגד ארגון הסביבה גרינפיס, אשר מאיימת למוטט אותו, כך לדברי ראשי הארגון הירוק.