הזמר כריס קורנל התאבד בתלייה בבית המלון בו שהה, כך דווח רשמית היום (חמישי) עם קבלת תוצאות הנתיחה לאחר המוות שנערכה על ידי צוות רפואי בבית חולים בדטרויט. דובר המשטרה אמר כי הלילה בחצות התקבלה הודעה מאדם בלתי מזוהה וציין: "כשיחידות המשטרה הגיעו, הם פגשו איש שאמר כי קורנל נמצא בחדרו", והוסיף: "השוטרים נכנסו ומצאו אותו שוכב על רצפת חדר האמבטיה ללא רוח חיים. אנחנו מחכים עדיין לבדיקות שיאשרו לנו את סיבת מותו".
מי שהודיע על מותו היה סוכנו, בראיין במברי, אשר הודיע כי מדובר במוות פתאומי ולא צפוי.  משפחתו כבר הודיעה כי היא מתכוונת לשתף פעולה עם הרשויות בכל הנוגע למותו, וחוקר מקרי מוות צפוי לבדוק מה אירע. קורנל הופיע בישראל מספר פעמים, כשהאחרונה שבהם היתה לפני כשנה. קורנל, אשר החליף מספר הרכבים במהלך הקריירה שלו, סיים בסופו של דבר את הקריירה כזמר סולו, וזכה לשבחים אדירים בכל רחבי העולם על היכולת המוזיקלית המדהימה שלו. 
כריס קורנל, נולד בסיאטל, וושינגטון, ביולי, 1964, לרואת חשבון אנגליה, קארן קורנל, ולאב רוקח ממוצא אירי. יש לו ששני אחים גדולים ושלושה אחיות קטנות. עד למותו, היה קורנל נשוי ללוויקי קראיאניס, ויש לו שתי בנות- אחת מאשתו הנוכחית, ואחת מאשתו לשעבר.

 
בארץ מוכר קורנל כסולן של להקת סאונדגארדן, להקת גראנג' אותה הקים יחד עם קים ת'איל והירו ימאמוטו, ופעלה בין השנים 1984-1997.  אלבום הבכורה של הלהקה "אולטרה-מגה אוקיי", שיצא ב1988 היה מועמד לפרס אמי בקטגורית אלבום המטאל הטוב ביותר של השנה. 
במקביל לקריירה שלו בסאונד גארדן, לקח קורנל חלק  כחבר בהרכב "טמפל אוף דה דוג", עם מי שבהמשך הקימו את הלההקה פרל ג'ם. אלבום ההרכב, שיצא ב-1991 תחת אותו שם זכה להצלחה רבה, בעיקר בארה"ב. 
ב-2001, כשהוא כבר מוציא אלבומי סולו, הקים את הלהקה אודיוסלייב, יחד עם מוזיקאים מוערכים נוספים מהזא'נר כגון ובראד ווילק, מרייג' אגיינסט דה מאשין. קורנל היה הכותב הראשי של השירים, והלהקה זכתה להצלחה רבה בארה"ב. הלהקה הוציאה שלושה אלבומים, תחת קשיים רבים ביניהם ההתמכרות של קורנל לסמים ולאכוהול. בתקופה זו גם עבר גמילה מהשניים. 
קורנל הופיע בישראל ביוני 2009, מול 10,000 איש בגני התערוכה התערוכה בתל אביב, ובמהלך ההופעה ביצע  שירים מהלהקות בהן היה חבר וכן מאלבומי הסולו שלו.  ההופעה זכתה לביקורות טובות. ב-2012 חזר קורנל לשתי הופעות בישראל, ב-16 ביולי באמפי שוני וב-17 ביולי בהיכל נוקיה בתל אביב. ב-18 ביוני 2014, חזר קורנל לישראל, הפעם עם להקת סאונדגארדן, להופעה באצטדיון בלומפילד. ב-2016 הופיע שוב בישראל, בהופעה אקוסטית ב-6 במאי בהיכל התרבות בתל אביב וב-7 במאי בתיאטרון קיסריה.