בשירות בתי הסוהר ובמשטרה יחקרו חשד לפיו בתאו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נמצאו לאחרונה מסמכים ביטחוניים אותם העביר לפרקליטו. בשב"כ, האמון על הנושא, מסרבים להתייחס לפרטים - אולם נודע כי הממצא הועבר לטיפול גורמי חקירה בנסיבות האירוע.



מי שתפס את המסמכים היו סוהרי שב"ס שבדקו את פרקליטו של אולמרט שעה שיצא מאגף 10 בו כלוא ראש הממשלה לשעבר. תיקו של עורך הדין נבדק במסגרת פעילות שגרתית. לאחר שהבחינו במסמכים הביטחוניים שנמצאים בתוכו, עלה החשד כי אלו נמסרו לו מראש הממשלה לשעבר מה שמצביע על העובדה כי הוא החזיק אותם בתאו במסגרת שירותו במאסר. יש לציין כי החקירה דווחה לראשונה בחדשות 2.



בשב"כ מסרבים להתייחס לעניין, אך יחד עם זאת גורמים המעורים בפרטים טוענים כי "אם מדובר במסמכים ביטחוניים, אולמרט עשה את שגיאת חייו שכן מדובר בעבירה חמורה ביותר. אי אפשר להתעלם מהעובדה שבקרוב מאוד אמורה הייתה להתכנס ועדת השחרורים לדון בקיצור שליש מעונשו. אם עד כה לא היה לשב"ס כל סיבה להתנגד לבקשה, הרי שעתה לא רק שהוא חסם בפני עצמו את השחרור המוקדם, אלא שהוא צפוי להיקלע לתוך סערה חדשה וחקירה".



רק השבוע העביר השב"ס חוות דעת חיובית על קיצור עונשו של אולמרט. בחדשות 2 דווח כי למעשה, לא מופיע בה שום אירוע חריג שאמור למנוע ממנו את קיצור עונשו בשליש.



עם זאת, חוות דעת ביקורתית יותר הוגשה אף היא לוועדת השחרורים מטעם הרשות לשיקום האסיר. בחוות הדעת הזו נכתב כי אולמרט עובד על כתיבת ספר הכולל פרטים מסווגים, וכי הוא משתתף בקבוצות ומרצה לקבוצות אחרות.



כמו כן,  נטען בדוח כי ראש הממשלה לשעבר מביע חרטה על מעשיו אך לא עושה זאת בפה מלא.