מסעות טראמפ במזרח התיכון: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מקדם משא ומתן ישיר בין הישראלים לפלסטינים, במסגרת לוחות זמנים של בין שנה ל-16 חודשים. כך דיווח היום (שבת) העיתון הלונדוני בערבית "אל-חיאת".
על פי הדיווח, לא תהיה הפסקת בנייה בהתנחלויות במהלך המשא ומתן אותו יוזם הנשיא טראמפ. דיפלומטים מערביים מסרו לעיתון, כי המו"מ יתקיים במתכונת חדשה שבה תהיה מעורבות אמריקנית ישירה בשיחות, "ולא על פי השיטה הישנה לפיה שני הצדדים ייסבו אל שולחן מו"מ אחד". 
עוד נאמר, כי "טראמפ עוד לא קבע את השיטה החדשה למו"מ, אך הוא אמר כי השיטה הישנה לא הצליחה, ולכן יש להחליפה בשיטה חדשה על בסיס כל האנשים שמחליטים תחת מטרייה אמריקנית". עוד נאמר, כי טראמפ לא נתן ערבויות לפלסטינים להפסקת בניית ההתנחלויות, אך הבטיח ש"לא יהיו פרויקטים ענקיים בהתנחלויות".

ההכנות לקבלת הפנים הישראלית-פלסטינית לביקורו של טראמפ החלו, כאשר ביום חמישי התכנסו שר האוצר משה כחלון עם עמיתו הפלסטיני שוקרי בשארה, ודנו בהקלות הכלכליות הישראליות-פלסטיניות לכבוד הנשיא האמריקני.

המלך טראמפ בסעודיה היום, נקודת הפתיחה של מסעו המדיני. צילום: רויטרס
בשארה אמר כי ביקש לפתוח את מעבר הגבול עם ירדן 24 שעות, וכן לשלם את כל כספי המכס שגובה ישראל מהיבואנים הפלסטינים, שינוי העמלה שמקבלת ישראל מכספי המכס שכיום עומדת על 3%. "העמלה שגובה ישראל מכספי המכס מגיעה לשישה מיליון דולר בחודש", טען בשארה. "מדובר בסכום גבוה מאוד. 
גורם פלסטיני בכיר אמר לעיתון הערבי שיוצא בלונדון, כי במהלך פגישתם בבית הלבן, ביקש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מטראמפ לשנות לחלוטין את הסכם פריז, ולהתחיל במו"מ על בסיס חדש, ולפי לוחות זמניים מוסכמים, לאפשר לפלסטינים חופש תנועה, השקעה ופעולה בשטחי C, שמהווים 60 אחוזים משטחי הגדה המערבית. הוא הזכיר את ההסכם שכמעט נחתם עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהסכים לדבריו על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית על 96 אחוזים משטחי הגדה המערבית, וכן חילופי שטחים בשיעור 6%, אך הצד הפלסטיני דרש שחילופי השטחים לא יעלו על 2 אחוזים.

(לדיווח המלא - טראמפ החל את מסעו המדיני בערב הסעודית)
בתוך כך, מקורות פלסטינים ציינו בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "סמא", כי טראמפ הסכים להעניק לפלסטינים 27 מיליון דולר, לטובת פרויקטים כלכליים כדי לשפר את איכות החיים לפלסטינים בגדה. בנוסף, הרשות הסכימה לחבילת דרישות כלכליות, שמטרתן לשפר את איכות החיים הכלכליים לעם הפלסטיני. בימים הקרובים, משלחת כלכלית פלסטינית רמת דרג, בראשות יועצו הכלכלי של אבו מאזן, מוחמד מוסטפא, תבקר בוושינגטון, כדי להציג את חבילת הפרויקטים הכלכליים שהרשות מקדמת בשלבים.