25% מההורים מממנים שיעורים פרטיים במתמטיקה ו־10% מממנים שיעורים פרטיים במקצועות אחרים - כך עולה מסקר שערך האתר GOOL, המציע שיעורים מוקלטים לקראת הבגרות במתמטיקה, שתתקיים מחר. הסקר בדק את ההוצאה על שיעורים פרטיים ואת עמדת הציבור כלפי מתמטיקה ונערך החודש בקרב מדגם מייצג של 400 הורים באמצעות מכון המחקר "סמית".
עוד עולה מהסקר כי 65% מההורים ציינו שאינם מממנים כיום שיעורים פרטיים, אבל מחציתם אמרו כי יצטרכו לממן בעתיד, אך לא בהכרח במתמטיקה, בעוד 13% מתוכם חושבים שבעתיד ייעזרו במורים פרטיים למתמטיקה. ככל שגיל ההורה נמוך יותר, כך ההוצאה על שיעורים פרטיים פוחתת: 13% מההורים עד גיל 35 ציינו שהם מממנים כיום שיעורים פרטיים במתמטיקה או חושבים שיצטרכו בעתיד, אחריהם הורים בני 36־44 עם 37% ובסוף הורים בני 45 ויותר עם 43%.

יוחאי טוויג. לדבריו, רמת מבחני הבגרות במתמטיקה עולה בשנים האחרונות. צילום: אתר GOOL
יוחאי טוויג. לדבריו, רמת מבחני הבגרות במתמטיקה עולה בשנים האחרונות. צילום: אתר GOOL
הורים אקדמאים מממנים או ייאלצו לממן שעורים במתמטיקה פחות מהורים בעלי השכלה תיכונית - 33% לעומת 38%, אך במקצועות אחרים המגמה הפוכה - 45% מההורים האקדמאים ציינו שיממנו שעורים פרטיים בתחומים שאינם מתמטיקה, לעומת 40% מההורים שאינם בעלי השכלה אקדמית.

מחצית מההורים שמממנים כיום או שחושבים שיצטרכו לממן בעתיד שיעורים פרטיים לילדיהם במקצועות שונים משקיעים או שיצטרכו להשקיע בעתיד לדעתם עד 500 שקל בחודש, 36% - משקיעים או ישקיעו בין 501 ל־1,000 שקל בחודש ו־13% יותר מ־1,000 שקל בחודש. 

לדברי יוחאי טוויג, המנהל הפדגוגי של האתר GOOL, רמת מבחני הבגרות במתמטיקה עולה בשנים האחרונות, ולפיכך יותר ויותר תלמידים נאלצים להסתייע בגורמים מבחוץ. לצד מגמה זו עובר העולם הליך של דיגיטליזציה במגוון תחומים, כמו גם בחינוך, ולכן יותר ויותר תלמידים מסתייעים בשיעורי וידיאו מוקלטים.