ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי חובה על כל שרי הממשלה להתייצב מחר לטקס קבלת הפנים לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לאחר שהתברר לו כי רוב השרים אינם מתכוונים להגיע לאירוע. בשל כך, פיזר היום (ראשון) ראש הממשלה את ישיבת שרי הליכוד בעיצומה, תוך שהוא זועם על כך ששרים אינם מתכוונים להגיע לאירוע. אחד משרי הממשלה אמר: "אנחנו לא סטטיסטים, לא רוצים לבוא רק לפוטו אופ".



הביקור המתוכנן של טראמפ אינו מוגדר כביקור ממלכתי, ועל כן, במהלך טקס קבלת הפנים הקצר בנתב"ג, טראמפ אינו אמור ואינו מתכוון ללחוץ את ידיהם של שרי הממשלה ועל כן רבים מהשרים ויתרו מראש על "הכבוד" וסירבו להגיע שעתיים לפני המועד המתוכנן, מסיבות זאת ביטחוניות, מתוך ידיעה כי הנשיא טראמפ אינו אמור ללחוץ את ידיהם. במהלך הישיבה התברר עוד כי השרים משה כחלון ויריב לוין הם בין השרים שהודיעו על כוונתם להיעדר מהטקס. בשלב זה הודיע נתניהו בזעם על סיום הישיבה, והנחה את מזכירות הממשלה להודיע לשרים כי חובה עליהם להתייצב לקבלת הנשיא טראמפ. 



חזרה גנרלית לבואו של טראמפ, היום בנתב"ג. צילום: משה כהן
חזרה גנרלית לבואו של טראמפ, היום בנתב"ג. צילום: משה כהן


בתוך כך נדהמו היום אנשי משדר החוץ המכינים את ביקור טראמפ בישראל לגלות כי ארוחת הערב החגיגית שתוכננה להתקיים מחר במלון המלך דוד לכבוד חברי המשלחת האמריקאית בהשתתפות מזכיר המדינה רקס טילרסון ומשלחת ישראלית בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן בוטלה. הארוחה הייתה אמורה להתקיים במקביל לארוחת הערב שיקיים מחר ראש הממשלה ורעייתו עם הזוג הנשיאותי. שרים רבים שוויתרו מראש על השתתפות בטקס קבלת הפנים בנתב"ג קיוו לפחות לפוטו אופ עם איוונקה טראמפ ובכירי המשלחת האמריקאית, אבל היא בוטלה במפתיע. האמריקאים הסבירו זאת בסיבות לוגיסטיות. 
בינתיים התבררו פרטי ביקור טראמפ ביד ושם. טראמפ אמור לבקר במוזיאון מחר בשעה 13:00, כשהוא מלווה ברעייתו מלניה, כשאליו יצטרפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, יו"ר יד ושם ראובן שליו ויו"ר מועצת יד ושם הרב ישראל מאיר לאו. עוד יצטרפו יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה קולט אביטל וניצולת השואה מרגוט הירשנבאום, שתמסור לידי הנשיא טראמפ העתק של ספר הזיכרונות של אחותה אסתר שנרצחה בשואה. הטקס ביד ושם יימשך בין 15-20 דקות בלבד ויתקיים כולו באוהל יזכור. הוא יכלול התייחדות, העלאת אש התמיד, הנחת זר על לוח האבן תחתו טמון אפר נרצחים ממחנות ההשמדה ותפילת אל מלא רחמים. 
לאחר מכן יחתום טראמפ בספר האורחים וימסור הצהרה קצרה לתקשורת. במשרד החוץ מוטרדים מכך שהאמריקאים לא מפסיקים לשנות את לוח הזמנים של הביקור, ולפיכך טרם פורסם לו"ז רשמי וסופי. בינתיים הוכנס שינוי נוסף: ראש הממשלה ונשיא המדינה אמורים לנאום בטקס בנתב"ג אליו סירבו השרים להגיע. עדיין מתקיימים מגעים עם אמריקאים על מנת שהנשיא טרמפ ילחץ ידיים גם לשרי הממשלה.