המשטרה תקבל תקציב מיוחד המוגדר כתקציב חירום עבור הוצאות השיטור במהלך היממה שבה יבקר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל. בהערכת מצב של המשטרה לקראת האירוע המתוכנן, נבדקו עלויות הביקור מבחינת המשטרה ואלו נאמדות בסכום שנע בין שלושה לארבעה מיליון שקלים. כך נודע למעריב אונליין. תקציב החירום כולל כיסוי עלויות עבור כלכלה, לינה ואמצעים, קרי גידור, סטיקלייטים, פנסים, טלפונים סלולריים לשוטרים וכל דבר שלא נמצא בהתנהלות השוטפת של המשטרה. התקציב אינו כולל שכר שוטרים, דלק והוצאות שוטפות לרכב.
מדובר בתקציב לא מבוטל שאמור לכסות את הוצאות השיטור, האבטחה וההתארגנות במהלך שהותו של הנשיא בישראל. כידוע, את ביקורו של טראמפ יאבטחו וילוו קרוב ל – 3,000 שוטרים ממחוז המרכז עם הגעתו לישראל ונחיתתו בנתב"ג, ממחוז ירושלים, עם הגעתו לבירה , מיחידות מיוחדות ומאגף התנועה שיחסמו צירי תנועה מרכזיים כדי לאפשר הגעה ותנועה בטוחה בצירים האמורים.
נבהיר כי חסימת כביש 1 משני צידיו מיד עם יציאתו של נשיא ארצות הברית מנתב"ג ועד להגעתו לירושלים בשני בבקר וכן סמוך לשעה 15.00 למחרת בשלישי עם צאתו מירושלים בדרכו לנתב"ג עלולה להסב נזקים לא מבוטלים הן בבחינת שעות העבודה של לא מעט תושבים במדינה, היערכות של נסיעות במוניות שיייקרו את מחירי הנסיעה באזור המרכז וירושלים, עיכוב מהותי בהגעת הצרכנים לשווקים ולמרכזי הקניות ועוד.

דונלד טראמפ נוחת במזרח התיכון. צילום: רויטרס

היום (ראשון), במסגרת ההערכות האחרונה של מבצע "מגן כחול" בפיקודו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך הגיע המפכ"ל  למרחב נתב"ג וסקר את היערכות מרחב נתב"ג לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בארץ.
רנ"צ אלשייך שמע ממפקד מחוז המרכז ניצב מוטי כהן, וממפקד מרחב נתב"ג נצ"מ אמיר כהן, את תכנית האבטחה בשדה התעופה ואת מערכי הפיקוד, השליטה והתיאום בין הארגונים השונים הנוטלים חלק במבצע.
בסיור המפקדים השתתפו גורמי רשות שדות התעופה , משרד החוץ וגורמי ביטחון נוספים ובמהלכו נותחו תרחישים ותגובות אפשריים. בסיומו של הסיור החל ביצוע המודל האווירי המלא.