בלשכת העיתונות הממשלתית נערכים לקליטת כ־400 עיתונאים מרחבי העולם, שיגיעו ארצה כדי לסקר את ביקורו של הנשיא טראמפ בישראל. מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן מסר כי בין העיתונאים המתכוננים להגיע לישראל נמצא עיתונאי סעודי, שיגיע בטיסה מריאד עם פמליית הנשיא טראמפ, וכן עיתונאי מפקיסטן, שלושה עיתונאים ממצרים ואחד מירדן.



"העיתונאי הסעודי, המחזיק גם באזרחות אמריקנית, מייצג סוכנות ידיעות סעודית", מסר חן. הוא אמר כי לע"מ תסייע לעיתונאי הפקסיטני בקבלת אישורי הכניסה הדרושים.



לדבריו, ביקור טראמפ מעורר התעניינות עצומה בתקשורת הבינלאומית. "אם לסיקור ביקור אובמה בחודש מרץ 2013 הגיעו 130 עיתונאים מארה"ב ו־285 משאר העולם, הפעם יגיעו 150 עיתונאים מארה"ב ו־240 משאר העולם", מסר חן. לשכת העיתונות הממשלתית הקימה מרכז תקשורת ענק על גג מלון ממילא, הצופה לעבר העיר העתיקה. במקום הוקמו מאות עמדות אינטרט ועמדות שידור והוצבו שורה של מסכי ענק. העיתונאים יקבלו ליווי צמוד, תיקי הסברה על מדינת ישראל וקישורים לשידורים חיים שיועברו באמצעות חברה שלשכת העיתונות שכרה את שירותיה.




הנאום במוזיאון ישראל - עיקר העניין התקשורתי








לשכת העיתונות גם הכינה אפלקיציה מיוחדת, שבאמצעותה יוכל כל עיתונאי לקבל היישר למכשיר הסלולר, למחשב הנייד או לטאבלט שלו שידורים חיים של כל האירועים במהלך ביקור הנשיא טראמפ ורעייתו בישראל.



את עיקר העניין מכוונים העיתונאים הזרים לנאום שאמור טראמפ לשאת במוזיאון ישראל, שבו יסכם את ביקורו במזרח התיכון ויתווה את המסלול המדיני שארה"ב חותרת להוביל בניסיון להביא את ישראל והפלסטינים להסדר. הנאום יועבר בשידור חי לעשרות מדינות ברחבי תבל.