חמישים ושלושה שובתי רעב אסירי חמאס הגיעו במהלך היממה האחרונה לבתי החולים לאחר שבתום בדיקת בבתי הסוהר בהם הם שוהים החליט רופא של שירות בתי הסוהר (שב"ס) כי לנוכח המדדים שאופיינו אצלם הוא מבקש לבצע בדיקות נוספות בתנאי בית חולים. מדובר ביום ה-36 של שביתת הרעב אותה פתח האסיר רב המחבלים מרואן ברגותי.



לפני כשבועיים נחשף על ידי שב"ס תיעוד מצולם של אותו ברגותי כשהוא מסתגר בתא השירותים שבתאו ואוכל שם חטיף "טורטית" במקרה אחד, ועוגיות במקרה קודם. בין לבין נראה האסיר מגרגר מלח לגרונו. למרות שבשב"ס ובמשרד לביטחון פנים היו בטוחים שחשיפת ברגותי בתמונות בהן הוא נראה מפקיר את חבריו השובתים ומאחורי גבם הוא אוכל לכאורה בעורמה, תביא להפחתה בשביתה, נראה כי המהלך לא היה דרמטי.



הבוקר (שני), החל משעות הבוקר, פונו אל בתי החולים 43 שובתי רעב אסירים ביטחוניים שבדיקות שנערכו להם היום במספר בתי חולים שוחררו חלק גדול מהם חזרה לבתי הכלא בו הם שוהים. שלושה משובתי הרעב נשארו באשפוז לצורך השגחה והבוקר נותר אחד לצורכי השגחה וקבלת טיפול רפואי בבית החולים. אחד מבתי החולים אשר קיבל את האסירים היה בית החולים ברזילי. 



יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופסור ליאוניד אידלמן, אמר בתגובה לפניית "מעריב": "נכון לעכשיו לא נמצא מצב קשה מבחינה רפואית של מי מבין שובתי הרעב. רוב השובתים מקבלים טיפול במתקנים סמוכים לבית החולים ורק מיעוט מגיע לבתי חולים ציבוריים", הדגיש. "למיטב ידיעתנו, אף אחד מהם לא במצב קשה מבחינה רפואית", אמר. משרד הבריאות סירב לתת מידע כלשהו על מצבם הבריאותי של האסירים שהגיעו לבתי החולים.