שבוע וחצי לאחר שנשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופסור רבקה כרמי, דרשה לבטל דיון בנושא תמיכת האוניברסיטה ב-BDS, הדיון בנושא יתקיים מחר בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת. מדובר בדיון שיזם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שביקש מיושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין לקיימו בשל "התבטאויות של חברי סגל ישראלים החוצות את גבול הטעם הטוב ומקדמות ביקורת וחרמות על מדינת ישראל בעולם", לטענתו של סמוטריץ'.



אתמול הודיע ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) ובראשו נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופסור יוסי קלפטר, כי הארגון תומך בפרופסור כרמי ומתנגד לטענות השקריות לדבריו, מצד תנועת "אם תרצו". הוועד כתב ליו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) כי "ועד ראשי האוניברסיטאות בישראל מוקיע את המתקפה חסרת התקדים המתנהלת לאחרונה כנגד פרופסור רבקה כרמי וכנגד אוניברסיטת בן גוריון בנגב, מצד גופים פוליטיים קיצוניים. אנו רואים סכנה גדולה באיומים בהם נוקטים גופים פוליטיים אלו כנגד מוסדות אקדמיים, בניסיון להחדיר ברגל גסה פוליטיזציה למוסדות אלו. אסור שגופים פוליטיים יהלכו אימים על מוסדות אקדמיים במדינה דמוקרטית".



"זהו ירי בתוך הנגמ"ש"


עוד נכתב כי "אותם גופים אינטרסנטיים מוליכים שולל חברי כנסת בניסיונם לפגוע באוניברסיטאות, וזאת במקום לאחד עימנו כוחות ולהלחם בפעילי ה- BDS בחו"ל, מלאכה יומיומית מורכבת וקשה. אותם גופים בוחרים להמציא 'אויבים מדומים' מבית, וזאת רק כדי ליצור כותרות קלות וחסרות טעם. באופן אבסורדי, אותן תנועות פוליטיות פוגעות פגיעה קשה דווקא באותם גופים שניזוקים כבר ממילא מה-BDS, במקום לסייע להם ולתמוך בהם. זהו ירי בתוך הנגמ"ש ואנו ראשי האוניברסיטאות קוראים לגדוע מהלך זה בעודו באיבו, ובמקום זאת להתחיל ולפעול במשותף עמנו, למען עתידה של ישראל".



מנגד, תנועת "אם תרצו" הוציאה סרטון ובו רואים בין היתר את אילן שגיא, אביו של סמל ארז שגיא ז"ל שנפל במבצע "צוק איתן", שאול צ'יטיאט, אביו של רס"ן ארז צ'יטיאט ז"ל שנפל במהלך פעילות צבאית, נכי צה"ל ועוד. בסרטון הם נחשפו לדברים שנכתבו על ידי מרצים באוניברסיטת בן גוריון שלדברי התנועה מסיתים נגד חיילי צה"ל והמדינה.



מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג. צילום: פלאש 90



"על הנשיאה לקחת אחריות ולטפל מידית בנושא"


מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, התייחס לדיון ואמר כי "כיום כבר לא ניתן להסתיר את המעורבות של אוניברסיטת בן גוריון ושל אנשי אקדמיה הפועלים בה בעידוד תהליכי הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, ואף בתרומה של המרצים לחרם וללחץ בינלאומי נגד ישראל. משפחות שכולות, לוחמי ונכי צה"ל וסטודנטים שואלים את עצמם כיצד תחת נשיאותה של פרופסור כרמי, כספי ציבור מימנו מרצים שמסיתים נגד חיילי צה"ל ואף תומכים בחרם על ישראל".



"אוניברסיטת בן גוריון חייבת לחזור למצוינות אקדמית ובמקביל לא לאבד את זהותה הציונית ובשביל כך על הנשיאה לקחת אחריות ולטפל מידית בנושא", הוסיף פלג. "אוניברסיטה בה מרצי מחלקה שלמה בוחרים פה אחד להעניק פרס לשוברים שתיקה, בנוסף למחלקה לפוליטיקה וממשל שנמצאה על ידי המועצה להשכלה גבוהה כמדירה תכנים ציונים ובנוסף לכך, מרצים שונים מתפרסמים בעולם כקוראים לחרם נגד ישראל, לא יכולה להמשיך בקו הזה. בטח לא במוסד הממומן בכספי משלם המסים. אם רבקה כרמי לא מסוגלת להתמודד עם התופעה יוטב אם תחזיר את המפתחות ותתפטר לאלתר".