"השבוע חגגנו את היובל הראשון לשחרורה של ירושלים מכיבוש ערבי, זה קרה בכ"ח באייר תשכ"ז, באותו יום שמו קץ חיילי צה"ל לביזיון והחרפה של מלחמת תש"ח, שכן, צבא ההגנה לישראל יכול היה לשחרר את העיר העתיקה מהשליטה הערבית בו, זאת של הליגיון הירדני בנקל, ובפחות אבידות שנגרמו בשחרור ירושלים בשנת תשכ"ז. 182 חיילי צה"ל נפלו בקרבות שהיו מסביב לעיר העתיקה. החרפה הזאת, שנקראת גם מלחמת העצמאות, ולא ניכנס ללמה זאת הפקרות לקרוא לה ככה, הביזיון הזה הסתיים, וכמו שציינו השבוע את היובל לשחרור, כך עם ישראל יציין עוד יובלות רבים לשחרור הזה, אבל תמיד נזכור - כל עוד במקום בו עמד בית המקדש, שהורדוס בנה, אולי המבנה הכי מפואר שנבנה אי פעם, עד אשר נגרום לכך שיוסר השיפוץ המשומן שבנו הערבים במקום בו עמד בית המקדש, כדי להקים מחדש אחד לאחד, אבן לאבן את בית המקדש של הורדוס, לא סיימנו את המלאכה, ועלינו לסיים אותה.



בכל רגע נתון אנחנו צריכים לפעול כדי לקדם את המטרה הקדושה הזאת. כי שוב, 2000 שנה, שאנחנו מתפללים לשוב לארצנו, אנחנו מתפללים בתפילת 18, אנחנו רוצים לחדש את עבודת המקדש אחרי שנבנה אותו. זוהי המהות האמתית לשחרור ירושלים ועד שלא נעשה זאת, לא עשינו דבר.



בנושא אחר, ביקורו של טראמפ במזרח התיכון בערב הסעודית ובישראל. המחבלים התקשורתיים, אויבי העם המרים ביותר בדורנו, אין גרועים מהם, שפניהם נתכרמו באותו ערב נפלא של חודש כסלו השנה, בו נבחר דונלד טראמפ לנשיא, משום שהם ידעו היטב שהוא הולך להיות הנשיא הכי פרו ישראלי מאז הקמת מדינת ישראל, ולכן כולם, כמו השמאל הרדיקלי הקיצוני השונא ישראל בארצות הברית, שעושה הכל לגרום להדחתו של טראמפ, לא פחות ולא יותר, כך מייחלים לכך הכנופיות התקשורתיות כאן.



המסע שלו "הוכיח" למה הם רוצים להיפטר ממנו. מהפה שלו לא יצא צירוף המילים המשוקץ והמנוול שתי מדינות לשני עמים. לא יצא מפיו גבולות אושוויץ 1967, או נסיגה. לא יצאה ממנו מילה על הסכם בנייה חופשית ביהודה ושומרון ביישובים הקיימים, בגושים, מחוץ לגושים. כל ההתיישבות ביהודה ושומרון הם בגושים. שום דבר מזה לא יצא.



לעומת זאת, הוא הגדיר מול פניהם של הערבים הפרימיטיביים, שאף אחד מהם לא נבחר בבחירות חופשיות ודמוקרטית, טראמפ אמר בגלוי, אתם חייבים מתוככם לעקור את הטרור אם אתם חפצי חיים. אף נשיא ואף מדינאי, מתום מלחמת העולם השנייה לא אמר מילים כדורבנות כאלה, בפנים, נגד כנס שליטי האספסוף הערביים. אבו אדולף מאזן, אחד המתועבים שיש, שהכחיש את השואה, טראמפ אמר כי אי אפשר לדבר על שלום וגם לממן ולתמוך בטרור. אחד מן השניים. כשהגיע לארץ מעולם שום נשיא לא הקרין כל כך הרבה חום ואהבה למדינת ישראל, שהיא באמת ערבייה לכל דבר.





ואז איימו עלינו שקרנים מקצועיים שטראמפ מתכוון לנאום במוזיאון ישראל כנגדנו, אבל שום דבר. זה היה נאום ציוני, שאף אחד מחברי הכנסת של מפלגת העבודה ושל מרצ, והפודלים של לפיד, לא יוציאו מילים כאלו פרו ציוני. כשהסתיים הנאום, החלו הכנופיות המחבלו-תקשורתיות, לפיו היתה דרישה למסור את שטח C לשליטה פלסטינית. לא היה ולא נברא. טראמפ לחץ על הצדדים לעשות ויתורים.



במו פיו, אמר שביקש משני הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן, נתניהו מוכן בכל רגע לעשות זאת, אבל מי שלא מוכן לעשות זאת, שמראש תוגדלנה התוצאות שלו, זה האיש המתועב הוא אבו מאזן. ויותר חשוב מהביקור החשוב הזה, זה הנאום שלו למנהיגים הערביים כשאמר להם 'אצלכם הטרור שוכן אצלכם'. ולכן, הפרצופים של המחבלים התקשורתיים, החלו במקצוע הכי מובהק שלהם תעשיית שקרים, על מה שכביכול קרה כאן מאחורי הקלעים.



תוכניתו של יורם שפטל משודרת בכל יום חמישי, בין 12:00-14:00 ב-103FM