"השמיים הפתוחים של המוניות": רשות שדות התעופה הודיעה היום (חמישי) כי החל מיום שני הקרוב כל מונית הרשומה כחוק בכל מקום בארץ תוכל לאסוף נוסעים בנתב"ג. ברשות הבהירו כי המונית תוכל לאסוף נוסעים לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח של רשות שדות התעופה, זאת עד להודעה חדשה. שירות המוניות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות הרשומות כחוק ולמעשה כל נוסע יוכל להזמין מונית לשיטתו או להמתין בתור למונית ולקחת מונית מכל תחנה שהיא.



ההחלטה הדרמטית התקבלה בתום ישיבה דחופה שהתקיימה ברשות שדות התעופה בראשות המנכ"ל יעקב גנות, מנהל נתב"ג שמואל זכאי וסמנכ"ל המסחר יורם שפירא. ההחלטה התקבלה לאחר קריסת המכרז בו זכו בעלי הזיכיון הנוכחיים "מוניות הדר" ביחד עם חברת "גט". במסגרת המכרז מחירי המוניות היו אמורים להיות מוזלים בכ-31 אחוז, דבר שלא קרה.



ב"מוניות הדר" טענו שהנהגים יפסידו סכומי כסף והכנסות משמעותיות, ששכרם יהיה נמוך יותר ושחברת "גט" לא הסכימה לסבסד את ההוזלה. ב"מוניות הדר" ביקשו ארכה של חודש לצורך ניהול מגעים עם "גט". ברשות שדות התעופה דחו את הבקשה והבהירו שההוזלה נועדה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן והוסיפו: "כפי שקיים בכל נמל תעופה בינלאומי בעולם, חברות מוניות מאפשרות שירות זמין לנוסעים תחת פיקוח והן פועלות באמצעות הרשאה". ברשות שדות התעופה הבטיחו שתתאפשר לכל מונית זמינה בכל כמות ובכל נקודת זמן לאסוף נוסעים בנתב"ג 24 שעות ביממה במשך שבעה ימים בשבוע תוך כדי מזעור הפגיעה בציבור הנוסעים.



בנוסף, בשעות הלחץ ובעת מחסור במוניות תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך אוטובוסים ללא תשלום. ברשות שדות התעופה ציינו עוד ש"מוניות הדר" לוד יסיימו את חוזה ההתקשרות ביום שני ואז יחל ההסדר החדש שיאפשר למוניות מכל הארץ לאסוף נוסעים.



עם זאת, ההערכות הן שיהיו עוד ניסיונות מצד שתי החברות לשנות את ההחלטה ולהגיע להסדר, אך בינתיים כל נהג מונית יוכל לאסוף נוסעים בנתב"ג.