שבועיים לפני שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יתייצב בפני ועדת השחרורים, נחשף הערב (חמישי) בערוץ 10 כי הוא לוקח אחריות על מעשיה של מזכירתו האישית לשעבר שולה זקן שהורשעה בפרשות רשות המסים, ראשונטורס והולילנד. צעד זה נעשה כחלק מתכנית לשיקום האסיר שבה הוא ביקש להשתתף, מה שעשוי להעיד על כך שהוא צפוי להשתחרר מוקדם יותר מהצפוי. 



מהדיווח עולה כי אולמרט משתף פעולה עם טיפול הפרטני בעברייני שחיתות. "אני רואה בזה כישלון ואחריות שלי. מדובר במזכירה שכשלה, קיבלה שוחד והורשעה. אני הייתי הבוס שלה וזה קרה בסביבה הקרובה שלי", אמר אומרט.



כמו כן, מסתמן כי אולמרט בסך הכל מפגין התנהגות טובה. לפי ההערכות, התנאים שבהם הוא ייאלץ לעמוד במסגרת שחרורו, אם אכן יקרה מוקדם מהרגיל, הם: פגישה שבועית עם עובדת סוציאלית, שני ימי התנדבות בעמותות לנזקקים, כמו גם התחייבות לא לעסוק בגיוס של כספים בזמן פעילותו בעמותות הללו.



שולה זקן. אולמרט לוקח אחריות על מעשיה. צילום: רפי דלויה
שולה זקן. אולמרט לוקח אחריות על מעשיה. צילום: רפי דלויה



בתוך כך, הצעתו של מי שהיה גם ראש עיריית ירושלים בעברו להתנדב בתאטרון "גשר" נדחתה בשל העובדה ששם הוא עתיד היה להתעסק בענייני כספים.


יש לו רק עבירת משמעת אחת, אך הם מתייחסים אליה: "לפי דיווחים אנו למדים על עבירה נוספת". 



כזכור, לפני כשבוע החליטו בשירות בתי הסוהר (שב"ס) להטיל סנקציות על ראש הממשלה לשעבר, שבכליו של עורך דינו נתפסו מסמכים ביטחוניים, בעת יציאתו מבית הסוהר. בעקבות האירוע, אותו מגדירים בשב"ס כחמור ביותר, נשללו מאולמרט כל הפריבילגיות מהן נהנה עד עתה, לרבות איסור ביקורים, איסור שיחות טלפון וביטול חופשותיו מהכלא.



עם זאת, רק לאחרונה פורסם כי על אולמרט הועברה חוות דעת חיובית לוועדת השחרורים מטעם אנשי שב"ס. חוות הדעת לא כללה אף אירוע חריג שהיה אמור למנוע את קיצור עונשו בשליש. עם זאת, כעת התמונה השתנתה ויש להניח שעונשו לא יקוצר אם אכן יימצא אשם בשימוע שיעבור