שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה יזומנו במהלך הימים הקרובים למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בלוד לחקירה באזהרה בחשד לעבירות הקשורות לעסקאות נדל"ן שביצע לכאורה באמצעות בני משפחה, כך נודע היום (שישי) ל"מעריב אונליין".



לפני כשבועיים חשף "מעריב" לראשונה כי אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיעה בקשה מהמשטרה לאשר את חקירתו של דרעי במסגרת אותה פרשה.



מדובר בחקירה שהחלה כבר בחודש אפריל 2016 כאשר חודש קודם לכן היועמ"ש התיר לבצע בדיקה. לאחר מכן בדיקה זו הבשילה לכדי חקירה פלילית בחשד לעבירות שחיתות ציבורית.



שר הפנים היה זה שחשף את שמו כמי שסביבו הפרשה וגם הכחיש את החשדות שיוחסו לו במישרין ובעקיפין. דרעי, לא ידע על עצם המעבר לחקירה פלילית שהתנהלה במקביל במשטרה וברשות המסים וזאת לאחר התייעצות שקיימו ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה ניצב מני יצחקי, פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש מנדלבליט.



יזומנו לחקירה בלהב 433. צילום: פלאש 90
יזומנו לחקירה בלהב 433. צילום: פלאש 90



דרעי ורעייתו יעומתו מול אלפי עמודי עדויות וחקירה שגבו החוקרים במהלך השנה האחרונה לרבות מסמכים וממצאים שנאספו במסגרת אותה חקירה. שר הפנים מודע לחלק מהחשדות שכן אלו נחשפו מיד עם תחילתה של הבדיקה, לרבות פרויקט המגורים כרמיה ובית הנופש של המשפחה בספסופה. כמו כן מדובר בעסקאות נדל"ן שביצע שר הפנים בשותפות עם אחיו עו"ד שלמה (מומו) דרעי שנחקר מספר פעמים ביאח"ה. מעבר לחקירתו של האח של דרעי דרעי נחקרו במשטרה קבלנים ומתווכים במגזר החרדי שהיו מעורבים בחלק מאותן עסקאות חלקם מסרו עדות פתוחה וחלקם נקשרו לביצוע חלק מהעבירות לכאורה. בתוך כך על מרבית פרטי החקירה מוטל עדיין צו איסור פרסום.



"ישתף פעולה באופן מלא"



ברק סרי, דוברו של שר הפנים התייחס לפרטים: "שר הפנים דרעי, אמר מהרגע הראשון כשנודע על פתיחת החקירה לפני שנה וחודשיים כי ישתף פעולה באופן מלא ויענה על כל שאלה שיישאל. השר דרעי סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה עבודתה בצורה מקצועית וראויה".



נזכיר כי אין מדובר בהתנגשות ראשונה של דרעי, עם רשויות האכיפה שכן לפני כ- 18 שנים הוא נחקר בגין עבירות שוחד חקירה שהסתיימה כזכור בהגשת כתב אישום נגדו, הרשעתו וריצוי עונש מאסר מאחורי סורג ובריח.