אירוע תקיפה חמור כנגד כוחות הרפואה אירע הערב (שבת) בדרום הארץ, כאשר לנקודת ההזנקה של מד"א במועצה אזורית תמר בים המלח הגיעה אישה שחשה ברע כשהיא מלווה בגבר בן 40, ובזמן שהצוות הרפואי תשאל את החולה על מצבה, תקף הגבר שליווה אותה את אחת החובשות שבאו להגיש סיוע. החובשת נחבלה בכל חלקי גופה מהחבטות שהוטחו בה ופונתה לטיפול רפואי בבית החולים.


תקיפת חובשת מד"א

החובשת שהותקפה שחזרה את האירועים: "נכנס זוג לתחנת מגן דוד אדום בים המלח כשהאישה הרגישה מאוד לא טוב,  ואז האדון דיבר וסיפר על כל מה שקרה, אמרתי לו אוקיי, עכשיו אנחנו נפנה לגברת כדי לשמוע אותה. בדרך כלל אנחנו צריכים לשמוע אותה כדי לראות אם היא מתמצאת בזמן ובמקום. ואז הוא אמר לי את עכשיו תשמעי מה אני אומר לך ואני אגיד לך מה לעשות, אני אמרתי לו אתה לא צועק עליי נכון?וברגע שאמרתי לו את הדבר הזה, הוא בעט בי וזרק אותי לרצפה והמזל שהפראמדיקית שעבדה איתי פשוט הדפה אותו מעליי כי אחרת הסוף היה לא טוב".



פאראמדיקית מד"א שהייתה במקום סיפרה: "כשהייתי בחדר סמוך שמעתי גבר צועק, רצתי מהר והמראה היה מזעזע, מצאתי את החובשת שרועה על הרצפה חבולה ונסערת ,הדפתי את התוקף ונעלתי את הדלת שוטרים שהוזעקו עצרו את התוקף.״


מנכ״ל מד״א, אלי בין הגיב לתקיפה הקשה נגד אחת מעובדיו: ״מדובר באירוע תקיפה חמור ביותר נגד צוותי מד״א שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. אני קורא למשטרת ישראל ולרשויות אכיפת החוק למצות את מלוא הדין עם התוקף ובכך להעביר מסר חשוב. עלינו כחברה לגנות כל אלימות מהסוג הזה כנגד צוותי רפואה״.