דיון מכריע התקיים היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בנצרת במשפטו של מאיר גולדשטיין מטבריה, המואשם שרצח את גרושתו וערף את ראשה. עו"ד אפריים דימרי ביקש במהלך הדיון זיכוי מוחלט בהסתמך על הלכת אשקר, אשר ניתנה בבית המשפט העליון ב-15 למאי השנה. בית המשפט זיכה אותו מחמת אי שפיות, ושלח אותו לאשפוז כפוי, של 25 שנה. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה המשפטית של המדינה שנאשם מזוכה מחמת הספק.



הפרקליטות הסכימה עם הבקשה לזיכוי מוחלט אבל דרשה אשפוז כפוי של 25 שנה שזה המקסימום שניתן לבקש באשפוז כפוי. במילים אחרות אם מחר הפסיכיאטר המחוזי יקבע שגולדשטיין, שערף את ראשה של אשתו לא מסוכן לציבור, הוא יכול לשחרר אותו. אבל אם הפסיכיאטר המחוזי יקבע כי הוא לא שפוי הוא יכול להחזיק אותו באשפוז כפוי של מקסימום 25 שנים.

העדויות במשפט של מאיר גולדשטיין. צילום: ערן גיליווארד
העדויות במשפט של מאיר גולדשטיין. צילום: ערן גיליווארד


אלה קלמן, דודתה של הגרושה אדל קלמן שגולדשטיין ערף את ראשה, מספרת שהמשפחה מתקשה לקבל את העובדה שיתכן שמי שהביא למותה של אדל לא ישלם את המחיר. "אנחנו חושבים שזה לא הוגן שהוא לא יקבל עונש", אמרה למעריב אונליין. "הפרקליטות מתבססת על חוות דעת פסיכיאטרית, מה יש לנו לעשות? זאת אומרת שהוא לא יקבל שום עונש. כשהרופאים יחליטו שהוא בריא, הוא יוכל לצאת לחופשי, אולי אפילו בקרוב - ולנו אין שום השפעה על זה. כואב מאד שהוא ימשיך לראות את אור השמש - ואדל לא".

כזכור, גולדשטיין הואשם ברצח גרושתו אדל לאחר שערף את ראשה ב־29 במרץ בטבריה. בדיון קודם השופט נענה לבקשת הסנגור לקבל חוות דעת נוספת באשר לכשירותו בשעת ביצוע הרצח. גולדשטיין נשלח להסתכלות בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה, והפסיכיאטר במחוז צפון קבע לפני כחודש כי הוא לא היה שפוי בעת ביצוע הרצח המזעזע המיוחס לו.



בני משפתה של הנרצחת הגיעו לדיון כדי להביע את התנגדותם לקביעה שגולדשטיין לא היה שפוי. "להכריז עליו כלא שפוי זה להוציא אותו לחופשי ועוד כמה שנים הוא יחזור להסתובב בינינו", אחר אחד המקורבים למשפחה.