מחדל חמור בצה"ל: כ-30 נשקים נגנבו מנשקיה במחנה שדה תימן שבדרום הארץ, כך נמסר הערב (ראשון) מדובר צה"ל. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל סורקים במרחב במטרה לאתר את הנשקים הגנובים ואת האחראים לביצוע העבירה. מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מינה ועדת חקירה בראשות אל"ם איתי ברין, מפקד עוצבת ראם, לחקירת האירוע. בנוסף, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות הגניבה. החוסרים בנשקים התגלו בשעות הבוקר, מה שמעיד על כך שהגניבה בוצעה ככל הנראה בסוף השבוע. בצה"ל בודקים חשד כי חיילים בבסיס היו מעורבים בסיוע לגניבה.



רק לפי שבוע שינה הרמטכ"ל את נהלי הפתיחה באש והנחה כי חיילים יוכלו לירות לעבר גנבי נשקים בבסיסי צה"ל, זאת על מנת להיאבק בתופעת גניבות הנשק ואמצעי הלחימה ממחנות צה"ל. בהחלטה חריגה ודרמטית, החליט הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, כי לחיילים יותר לפתוח באש נגד חשודים ב"חשד לפשע מסוכן" שתכליתו לגנוב נשק לסוגיו או אמצעי לחימה חמים כמו לבנות חבלה. עד היום, אסור היה על חיילי צה"ל לפתוח באש והם היו רשאים רק להניס בצעקות, לרדוף ואף לעצור חשודים בגניבה.



קצין בכיר בצה"ל אמר אז בתדרוך לעיתונאים כי ההחלטה התקבלה בשל ריבוי גניבות ותקריות דומות בחודשים האחרונים, בעיקר בנגב. הקצין לא ידע למסור פרטים על היקף התופעה. הוא הדגיש עם זאת, כי נהלי הפתיחה באש החדשים מיועדים לכך שהירי ייעשה אך ורק לרגליים. הוא ציין כי הנוהל החדש שונה מהנהלים לפתיחה באש בשטחים. ההוראה תחול על כל מקום שמוכרז כשטח צבאי סגור על פי צו אלוף ו"מגודר במתחם מסודר". "הרצון שלנו הוא למנוע גניבות של נשקים שהגיעו בחודשים האחרונים לתוצאה רעה", הוסיף הקצין הבכיר.