פינוי עמונה מסרב לרדת מהכותרות. תושב עמונה שפונה לדבריו באכזריות על ידי קצין משטרה תובע 70,000 שקלים כפיצוי. ארגון חוננו שהגיש בשמו של עמיחי כ"ץ את התביעה טען כי "מדובר בתקיפה מסוכנת ומשפילה" ואמר כי הוא נגרר באכזריות על ידי השוטרים והותקף על ידי קצין משטרה שאחז במבושיו בצורה קשה וגסה. "פגיעה כזאת באדם שמפונה מביתו הינה פגיעה קשה ומיותרת, מסוכנת ומשפילה, המתווספת לפגיעה מעצם הפינוי של בית שהתובע חי בו מעל לשבע שנים לאורך שנות נישואיו", כתב עורך הדין חיים בלייכר מהמחלקה האזרחית של חוננו.



עוד נטען בכתב התביעה, כי בעת שהחלו כוחות המשטרה להיכנס לשטחי עמונה ביום הפינוי, הם נתקלו במפגינים קטינים שעמדו בדרכם של השוטרים והחלו לנהוג כלפיהם באלימות. התובע יצא באותם רגעים מביתו לראות את המתרחש בחוץ וכשפנה אל השוטרים וביקש מהם לחדול מהאלימות שהפגינו כלפי הנערים הוא זכה לדבריו למבט מאיים מצידו של קצין משטרה במקום.



לטענתו, כשהחלו להתרחק מהמקום, זינקו לעברו במפתיע מספר שוטרים ואחזו בו בידיו ורגליו והובילו אותו מעבר לקו השוטרים. בכתב התביעה הוא טוען כי בשלב זה, כאשר הוא מובל בידי השוטרים, ניגש לתובע הקצין שהביט בו קודם ואחז במבושיו בחוזקה על מנת להכאיב לתובע ולהזיק לו. התובע צעק לקצין שיעזוב אותו, אולם רק לאחר כמה שניות של לחיצה בחוזקה ובאכזריות שחרר הקצין את אחיזתו באותו מקום. האירוע תועד במצלמות ערוץ 2.



פינוי עמונה. צילום: רויטרס



"המשטרה ניצלה לרעה את סמכותה ופגעה בגופו בנפשו ובכבודו של התובע וזאת ללא כל הצדקה ובלי כל צורך הנוגע למשימתה של המשטרה. התובע נאחז על ידי מספר שוטרים ואין כל הצדקה בשום מקרה ובוודאי שלא במקרה נשוא התביעה לאחוז במבושיו של אדם ואף ללחוץ עליהם בחוזקה בדרך שיוצרת כאב עצום וחשש לנזק חמור אשר יכול ללוות את המותקף לכל חייו", כתב עורך דין בלייכר בכתב התביעה.



בלייכר ציין כי "התובע חווה כאב עצום ופגיעה קשה בזכיותיו ובחירותו פגיעה אשר גם בחלוף הכאב הפיזי העצום אותו חוה תישאר צלקת עמוקה בנפשו וטראומה שימשיך לסחוב כל חייו מאותו אירוע. מעבר לפגיעה החמורה של הכאב בגופו של התובע קיימת גם פגיעה במישור המיני. פגיעה אשר משפילה ומבזה את התובע פגיעה אשר בינה לבין תפקיד המשטרה אין כל קשר".



"התובע פונה ממקום שבו התגורר עם משפחתו וגידל את ילדיו במשך שבע שנים. עצם פינוי עמונה עצמו מהווה אירוע טראומטי עבור התובע ועל כן היה ראוי שהנתבעת תנקוט משנה רגישות בעת הפינוי. לצערנו הנתבעת נהגה ההפך מהצפוי. תקיפת הנתבעת על רקע האמור יש בה כדי להכפיל ולשלש את עוצמת הפגיעה בנתבע", הוסיף עורך הדין בלייכר.