הערעור במשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה, נכנס ליישורת האחרונה, לאחר הבקשה של השופט לנסות ולהגיע לגישור בין הצדדים. המשפט, שנמשך כבר למעלה משנה, מתנהל בצורה כלכלית בעיקר מכסף של הציבור, שתמך בעבר בפרויקט ההד סטארט שהוקם, וכעת מנסים מקורביו של אזריה לרתום את הסיבוב פעם נוספת. שרון גל, איש התקשורת, שמוביל את הקמפיין, התראיי הבוקר (שני) לאראל סג"ל בגלי צה"ל, וסיפר על התהליכים.



"אנחנו, בעמותה, מממנים את הערעור, פרסמתי בפייסבוק את כל ההוצאות שהיו מתחילת המשפט הזה, שהוא משפט יקר. גייסנו 592 אלף ש"ח בשנה, הכל שולם לעורכי הדין והמומחים, והצלחתי לשלם לשפטל חלק מהסכום מהכסף הזה, אבל צריך עוד כסף, הבטחתי שאני אעזור עם המימון, ואני עושה זאת בהתנדבות מלאה, אני מקווה שעם ישראל יתגייס. כל הפעילות שלי למען אלאור היא למען הלב, ואני גאה בתמיכה ובסיוע למשפחה המופלאה הזאת, שבאמת השמיים נפלו עליהם.



"כשהחל הליך הערעור, יורם שפטל ועינת גלוסר יצאו לדרך, ואני אמרתי שאעזור לגייס את הכסף. שילמתי חלק ניכר ליורם, ואני צריך לתת גם לענת, וגם לחלק את התשורות שהבטחתי מהגיוס הקודם, שמתי את הכסף בצד, מתוך הנחה שהתומכים יהיו סבלניים, ואני עכשיו צריך לממן את זה, ואם יישאר כסף בחשבון של העמותה, אז אנחנו נשאיר אותו שם למען לוחם אחר בעתיד. אני מקווה שאלאור זה החייל האחרון שמובל באזיקים, מואשם ברצח ואחר כך בהריגה. אין פה מנצח ומפסיד. כולנו מפסידים ככל שהדבר הזה נמשך. אגב, זאת לא חולשה להסכים לגישור, מדובר בעוצמה.

 
 "שפטל גובה רק 100 אלף שקלים, זאת כמעט התנדבות" 
 
"שפטל גובה תעריף מיוחד, מאחר שאני מבקש כסף מהציבור אני שם את כל הדברים על השולחן, אמרתי לכל עורכי הדין שנעשה זאת. העמותה ברשותי משלמת 100 אלף שקלים, שבדר"כ הוא לוקח חצי מיליון-מיליון דולר, זה כמעט רק החזר הוצאות מבחינתו וזאת עבודה מופלאה. לראיה חמשת השופטים יכלו לא לבקש מהצדדים ללכת לערעור, אבל בגלל העבודה המופלאה שלהם, הם הצליחו. 
מצטערים על עורכי הדין הקודמים? 
"אני לא נכנס לזה, קראתי וראיתי כל מה שנאמר, יש לי לא מעט דברים לומר, אבל אני מרוכז בתוצאה הסופית. מה שכתוב בפרוטוקול כל אחד יכול לקרוא. אני נוקט כאן באיפוק מקסימ. לא אהבתי את הריאיונות שהם נתנו. יש דברים שלא אומרים, יש דברים שלא עושים, כמו הרבה דברים שרחוקים מהאמת ולא היו צריכים להיאמר - וחבל שנאמרו. 
מה שלום אושרה, האמא? 
"לא טוב. היא ירדה מאוד במשקלה. כל יום עובר על המשפחה בקושי רב, זה סיוט מתמשך". 
אם היית אבא שלו, היית הולך לערעור?
"ברור שכן. העונש לא סביר בכלל נוכח הפרוטוקול, בסוף זאת היתה החלטה של אלאור, בשיחה עם צ'ארלי, והוא אמר לו 'אבא החלטתי ללכת לערעור, אני לוחם בצה"ל, וכפי שחשבתי לפעול נכון, כי המחבל זז, אני רוצה לטהר את שמי'. צריך לזכור שזה לוחם של כולנו. גם צריך לזכור שהמומנטום הוא לא אותו מומנטום של ההתחלה, אני ממש זקוק לעזרה. צריך להיכנס אליו ולתרום. תמכו יפה מאוד עד עכשיו. אני אהיה הרבה יותר רגוע שנגיע ליעד".

"אפשר לתרום מח"י שקלים והלאה. משפחה ממוצעת בסיטואציה כזאת, הוצאנו למעלה מ-600 אלף ש"ח, זה מטורף. היו הרבה עיתונאים שניסו לעקוץ ולשאול על הכסף, אבל אני רוצה לשאול אותם: פעם אחת הגשתם שאילתה לשאול כמה נדב ויסמן מרוויח מהסיפור, מי שנקרא למילואים מעל שנה, כשהפרקליטות גייסו אותו למרות שיש עוד אנשים? כשפונים לצבא הם אומרים שזאת צנעת הפרט, כספי ציבור? כתבת סיפרה שזה מה שהיא קיבלה. הם לא מוכנים להגיד. אני שומע תגובות, ואם אני אוסף הכל, זה לא לוחם שנכנס לבית וירה להנאתו באזרח חף מפשע". 



לאן מועדות פנייך בשוק התקשורתי והעסקי?
"האמת היא שלא, אני בודק. השוק פחות קל, אבל בימים הקרובים נדע. אם יש לך רעיון כחבר, אני אשמח שתעזור".