בשנות השישים תבע שמעון פרס את הסיסמא "מכונית לכל פועל". חמישים שנים לאחר מכן בצה"ל מתכוננים ל"טאבלט לכל חייל". קצין בכיר בזרוע היבשה אמר היום (שני) בשיחה עם עיתונאים כי החל מיזם מיוחד שיחלק בשלב ראשון טאבלט ל-5,000 לוחמים בחטיבות חיל רגלים ויחידות אחרות. המיזם כבר מצוי בשלב הפיילוט באחת מיחידות הזרוע. הלוחמים יוכלו להתאמן בעזרת הטאבלטים והדבר יחסוך זמן ומשאבים במקום הצורך לשלוח אותם למתקני אימונים ולסימולטורים.



קצין בכיר מסר כי הטאבלט יאפשר לחייל לשבת באוהל וללמוד בעצמו, בכך הדבר יחסוך גם כוח אדם של מדריכים ומדריכות. הטאבלט יעבוד על רשת סלולרית מוצפנת ובשלב מאוחר יותר יוכנס גם לקורסי מ"פים ומג"דים.




דימוי הסימולציה מתוך הטאבלט. צילום: דובר צה"ל
דימוי הסימולציה מתוך הטאבלט. צילום: דובר צה"ל



תא"ל עינב שלוי, ראש חטיבת יבשה בזרוע היבשה סיפר גם על התוכנית להקים מתקן אימונים ייחודי חדיש ומיוחד בצפון. המתקן הקרוי שניר, ליד הקיבוץ במורדות הרי הגולן יוקם תוך כשנה. ייבנה בו כפר לבנוני מדומה כדי לאמן את הכוחות למקרה של מלחמה מול החיזבאללה.



ייחודו יהיה שהוא מספיק גדול ורחב כך שתתאפשר בו תנועת טנקים וכן שניתן יהיה לירות בו אש חיה וזאת בניגוד למתקן האימונים הדרומי בצאלים, שבו אין מקום לתנועת טנקים ואין ירי באש חיה. במתקן בצאלים מתאמנים החיילים על מתווה של לחימה ברצועת עזה.