לקראת חג הביכורים, ביקשנו ממנכ"לים ומייסדים מתחומי הסטרטאפ והדיגיטל בארץ לנסח במשפט אחד את הטיפ שלהם להצלחה, דבר שהיו אומרים למי שרוצה להקים מיזם חדש ולא יודע מאיפה להתחיל.



שגיא דודאי, מנכ"ל Vonage: "הטיפ שלי זה אף פעם לא להתפשר בבחירת הצוות כי זה הנכס הכי חשוב וההחלטה הזו תלווה אותך לטוב ולרע, במשך תקופה ארוכה. מעבר לזה, עשה מה שצריך לשמר את האנשים שלך לטווח הארוך."



שרון חן, מנכ"לית, AYEKA: " הנחות העבודה, רמת המודעות והגישה שאיתם תצאו לדרך, ישמשו לכם כמצפן וכמטען להמשך המסע. בנוסף, בעוד רבים יגידו לכם למה 'אי אפשר', אתם תמיד צריכים להתמקד ב-'איך כן'".



יניב שריון, מנכ"ל, Exit Valley:
" כדי להצליח אתם חייבים לעשות את שיעורי הבית ולהגיע הכי מוכנים שאפשר – להכיר את כללי המשחק, השוק, המתחרים, המוצר שלכם כמובן, וטיפ שנראה קטן אבל הוא קריטי במיוחד: חשוב שתדעו לענות על כל השאלות בצורה הכי משכנעת ומקצועית שאפשר".



יורם רוזנבאום, מייסד ומנכ"ל שותף, LUPA: "אל תתייאשו להתייאש מכל השאר שלא מאמינים, כי הרי אתה היזם והחולם. האמינו בעצמכם ובמיזם שלכם, הבינו את ה-DNA שלו ובחנו אותו עם האמת הפנימית שלכם. נסו לענות בכנות: האם הוא אכן עונה על צורך אמיתי ויש מודל כלכלי בצדו?".





מיכה בריקסטון, מייסד ומנהל מו"פ, Chorus.ai: "הדבר הראשון והחשוב ביותר לקראת היציאה לדרך עצמאית הוא למצוא את השותף או השותפים המעולים. הם צריכים להיות האנשים המרשימים ביותר שפגשתם בתחומם, בטח טובים יותר ממך. צריך שותף בעל שלל יכולות ומוסר עבודה אדיר בשביל להצליח".



בן ראובני, מנכ"ל, WORKEY: " הישארו ממוקדים. וודאו בהתחלה כי אתם יודעים לתת מענה מעולה ואיכותי לאתגר אחד ברור וממוקד, שיש לו צורך ברור ושוק גדול. שאר הכיוונים יבואו בהמשך הדרך, אחרי שתתחילו. ותזכרו כי זה באמת אפשרי ובר השגה".



יוסי ירקוני, מנכ"ל, חברת רובין:
"אסור לוותר על האמונה בשינוי שהפתרון יחולל בחיי אנשים - זהו העוגן לקיומו של הסטרטאפ שלך".



יניב בן טובים, מנכ"ל חברת E-post: "יזמות זו אומנות מודרנית כשם שאמן יודע שעליו ללכת בדרכו בכדי להגיש יצירה אותנטית, כך גם היזם. אין קיצורי דרך. בכדי להצליח צריך להגיש לעולם פתרון אמיתי ולהאמין בו לטווח הארוך".