נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הפך ל"אדם לחוץ במיוחד, אשר נהיה יותר יותר מבודד ואף העלה רבות במשקל", כך טוען בכיר המקורב מאוד למנהיג האמריקאי. לדבריו, הוא שם לב לכך ש"מצבו של הנשיא בנסיגה. הוא העלה במשקל ואין לו אף אדם שהוא יכול לסמוך עליו". כמו כן, הוא הוסיף כי "כיום הוא מכונס בתוך עצמו, וזה מסוכן בשבילו".



למעשה, איל ההון, שמכהן בתפקיד הבכיר ביותר בעולם כחמישה חודשים, היה כבר "במצב רוח עגום למדי", לפני שהגיע לביקור במזרח התיכון ובאירופה, טען אותו מקור.



כזכור, עם שובו, צרותיו התעצמו, זאת לאחר הפרסומים על קשריו של ג'ראד קושנר, הנשוי לבתו איוונקה, עם הממשלה הרוסית. בשבוע שעבר דיווחה התקשורת האמריקאית על כך שקושנר נפגש עם שגריר רוסיה בכוונה לדון בהקמת ערוץ חשאי ובלעדי בין המדינות. כמו בעבר, הנשיא טען כי מדובר בעבודה של "התקשורת המזויפת" בתגובה לטענות.



מלבד זאת, רק לפני כיממה טענו גורמים רשמיים בממשלת רוסיה שבידיהם מידע שעשוי להיות "מזיק ומשפיל" לכוכב הריאליטי לשעבר, הקשור לתקופה שבה היה מועמד לנשיאות במהלך קמפיין הבחירות ב-2016. 



מהפרטים, שנמסרו לתקשורת האמריקאית על ידי גורמים ביטחוניים לשעבר בארה"ב ומבכיר בקונגרס, עולה כי מדובר במידע כפיננסי בעיקרו, כאשר הרוסים דנו בשאלה מהי מידת ההשפעה של רוסיה על המעגל הקרוב של המועמד טראמפ. "הרוסים האמינו כי הייתה להם את היכולת להשפיע על הממשל בזכות אותו מידע מביך", אמר אחד מאותם גורמים.