באירופה מקבלים באכזבה קשה את הדיווחים בארצות הברית על החלטתו של הנשיא טראמפ למשוך את מדינתו מהסכם פריז, אכזבה שמצטרפת למתיחות סביב סוגיות נוספות כמו מימון נאט"ו והיחס למהגרים. גם בארגוני הסביבה מותחים ביקורת קשה על טראמפ, ומנסים להתנחם בהצהרות שמגיעות מממשלות ברחבי העולם על כוונתן להמשיך ולעמוד ביעדי הסכם האקלים. 
המסר המאוחד שהגיע מאירופה הוא שהיא מתכוונת לרשת את מקומה של ארצות הברית כמובילת המאבק באקלים, שהנשיא אובמה היה נושא דגלו הקודם. "יש ציפיות חזקות מהשותפים לנו באפריקה ואסיה שאירופה תיקח את המנהיגות, ואנחנו מוכנים לכך", אמר סגן נשיא המועצה האירופית מארוס ספצ'וביק. גורמים באיחוד האירופי ציינו כי הם נמצאים בקשר עם סין, שאישרה להם כי תמשיך ותיקח חלק בהסכם. 
ראש ממשלת פינלנד, יוהה סיפילה, אמר כי אם הדיווחים התממשו "זאת תהיה מכשלה גדולה", והוסיף "אנחנו חייבים למצוא ושתפים להמשך, כי זאת עבודה שאסור שתיפסק". השרה השוודית לענייני אקלים אמרה כי "זהו ההפך ממה שאנחנו מצפים מההנהגה האמריקאית בזמן שהאנושות מתמודדת עם אתגרים עצומים". 

שגריר צרפת לארצות הברית אמר כי "ההסכם לא מפר את הריבונות האמריקאית", בניגוד לטענות ממשל טראמפ, ושתאגידים אמריקאים רבים תמכו בו. טענות דומות נשמעו גם מישראל, כשהשר להגנת הסביבה אבי גבאי שחתם בשם ישראל כשר להגנת הסביבה על ההסכם אמר כי: "הסכם האקלים הוא לא רק עניין סביבתי לטווח הארוך אלא עניין כלכלי ובריאותי ממעלה ראשונה בטווח הקצר. משמעות ביטול ההסכם על ידי ארצות הברית היא פחות בריאות ופחות הזדמנויות כלכליות.  אני קורא לממשלת ישראל להמשיך בתוואי ובתכניות שאושרו ואשר יובילו את ישראל לחזית הטכנולוגיות בתחום". 

טראמפ כינה בעבר את ההתחממות הגלובלית "קונספירציה של הסינים כדי לפגוע בתחרותיות של יצרנים אמריקאים". מאז, לפי גורמים בסביבתו, עמדותיו בנושא התפתחו, אך הקו שבכירים בממשל הביעו הוא: "אם זה זה או עבודות לאמריקאים – נבחר תמיד בעבודות". בכינוס ה-G7 בשבוע שעבר באירופה  טראמפ סירב בצעד חסר תקדים להצטרף להודעת שאר המעצמות על הצורך להילחם בהתחממות הגלובלית, וגרם לקנצלרית גרמניה מרקל לומר כי "השיחות שלנו בנושא היו קשות מאוד". 



"פשיטת רגל מוסרית"







 ארגוני הסביבה בעולם מזהירים מקטסטרופה סביבתית והומאניטרית אם ארה"ב תביא לקריסת הסכם פריז. מנכ"לית ארגון הסביבה הבינלאומי גרינפיס, ג'ניפר מורגן, הגיבה לידיעה ואמרה: "אם אכן תפרוש ארה"ב מהסכם פריז היא תפסיד את מקומה כמנהיגת אקלים בינלאומית. החלטה כזאת תהיה לא פחות מפשיטת רגל מוסרית של וושינגטון. האינטרס הלאומי של ארה"ב יתממש טוב מכל על ידי היצמדות להסכם פריז וזהו המסר שממשלו של טראמפ צריך לשמוע משאר מדינות העולם". 


 יש לציין כי בעידן אובמה נסגרו מאות מכרות פחם ואתרי זיקוק במדינות ארה"ב המאופיינות כ"חגורת הפלדה" ובהן אוכלוסייה גדולה של פועלי צווארון כחול. במידה רבה מדינות אלה הבטיחו לטראמפ את הניצחון בדרך לבית הלבן ביחד עם ראשי תאגידי תעשיות האנרגיה המסורתית של דלקים מאובנים, מגדולי תורמיו של טראמפ בפרט ושל המפלגה הרפובליקנית ככלל לאורך השנים. 
 
מצדדי הסכם פריז המעטים בממשל לא הצליחו עד כה להביא את הנשיא לאמץ את גישת קודמו לפיה פיתוח תעשיות האנרגיה הירוקה תביא את ארה"ב לפריחה כלכלית ותייצר רבבות מקומות עבודה חדשים. 
 
מורגן מוסיפה: "טראמפ מפנה את השטח למנהיגים האמתיים אשר מבינים את גודל השעה ופועלים להגן על המדינה שלהם ועל האקלים באמצעות מעבר לכלכלות המבוססות על אנרגיה נקייה. אנו חוזים במהפך בסדר העולמי כאשר אירופה, סין ואחרים מובילים אותנו קדימה. ניתן לראות עד כמה טראמפ מנותק מיתר העולם כאשר קרוב ל- 200 מדינות התחייבו לפעולה למען האקלים בהסכם פריז ורק אחת החליטה לסגת. זהו שינוי בתפקיד המבוגר האחראי של העולם - כאשר ארה"ב קופצת החוצה - מנהיגי העולם, ראשי חברות ואנשים ברחבי העולם נעים קדימה לעתיד".