195 מדינות העולם, כולן מלבד ניקרגואה וסוריה, חתומות על אמנת פריז שמטרתה להגביל ל־1.5 מעלות צלזיוס את התחממות כדור הארץ עד שנת 2035 ביחס לעידן הטרום־תעשייתי. ארה"ב תחת ממשל אובמה הייתה הכוח המניע העיקרי, יחד עם אירופה, מאחורי ההסכם והתחייבה על צמצום של 28% בפליטות גזי החממה שלה בתוך שני העשורים הקרובים, היינו רגולציה מחמירה על תעשיות הדלק והאנרגיה מפחם, נפט ותזקיקיו וגז טבעי - ומעבר לאנרגיות מתחדשות וקלינטק. 
 
טראמפ מוקף מכחישי אקלים, בהם סקוט פרואיט, האיש שאותו מינה למנהל סוכנות הסביבה הפדרלית, ושעל פי הדיווח הוא האחראי למתווה שיוצע לנשיא לביטול חלקה של ארה"ב באמנת פריז. 40% מגזי החממה בעולם מקורם בארה"ב ובסין, שהצטרפותה לאמנה נחשבת עד היום לאחד מהישגיו הגדולים של ממשל אובמה בתחום מדיניות החוץ.
 
טראמפ עצמו התבטא ביחס לקונצנזוס המדעי העולמי על התחממות כדור הארץ בצורה ספקנית מאוד עוד במהלך קמפיין הבחירות שלו, כשאמר: "אולי מדובר במזג אוויר ובהונאה מדעית". מאז שנבחר בתחילת השנה קיצץ ממשלו מיליארדי דולרים מתקציבי המחקר לאנרגיות מתחדשות, אבל יציאה של ארה"ב מהסכם פריז תסכן את ההסכם כולו ותביא אותה למשבר מדיני חריף עוד יותר מול אירופה כולה, כלומר האיחוד האירופי ובריטניה כאחד. 
 

יש לציין כי בעידן אובמה נסגרו מאות מכרות פחם ואתרי זיקוק במדינות אר ה"ב המאופיינות כ"חגורת החלודה", ובהן מתגוררת אוכלוסייה גדולה של פועלי צווארון כחול. במידה רבה, תושבי מדינות אלה הבטיחו לטראמפ את הניצחון בדרך לבית הלבן, ביחד עם ראשי תאגידי תעשיות האנרגיה המסורתיות של דלקים מאובנים. אלה האחרונים הם מגדולי התורמים של טראמפ בפרט ושל המפלגה הרפובליקנית בכלל לאורך השנים. מנגד, מצדדי הסכם פריז המעטים בממשל טראמפ לא הצליחו עד כה להביא את הנשיא לאמץ את גישת קודמו, שלפיה פיתוח תעשיות האנרגיה הירוקות יביא את ארה"ב לפריחה כלכלית וייצר רבבות מקומות עבודה חדשים.
גרינפיס: "ההתקדמות תימשך עם או בלי טראמפ"

 
על אף שעדיין לא פורסמה באופן פומבי החלטה רשמית על יציאתה של ארה"ב מהסכם פריז להגבלת גזי החממה, התגובות שמגיעות מרחבי העולם מביעות ברובן דאגה מכך. גורם דיפלומטי אירופי מיהר לציין כי מנהיגי האיחוד האירופי וסין, שאמורים לקיים היום פסגה משותפת, הבהירו כי הם מחויבים ליישום ההבטחות שלהם - בלי קשר להחלטה האמריקאית.
 
מנכ"לית גרינפיס ג'ניפר מורגן פרסמה בעיתון האמריקאי המקוון "האפינגטון פוסט" מאמר המסביר מדוע ארה"ב חייבת להישאר בהסכם: "האינטרס הלאומי של ארה"ב יתממש טוב מכל על ידי היצמדות להסכם פריז", כתבה מורגן. עוד נמסר מגרינפיס: "פעולה גלובלית למען האקלים אינה דיון חוקי או פוליטי, זו חובה שלא ניתן לברוח ממנה כדי להגן על האנשים ועל כדור הארץ. זוהי הסיבה לכך שקרוב ל־200 מדינות התחייבו לפעולה למען האקלים בהסכם פריז. לעמדה המבודדת של טראמפ ברגע הקריטי הזה בהיסטוריה יש אחריות מוסרית. ההתקדמות תימשך עם טראמפ או בלעדיו, הסכם פריז יישאר בתוקף והמעבר לאנרגיות מתחדשות יימשך".
 
בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי של האו"ם נכתב: "אי אפשר להכחיש את שינויי האקלים, אי אפשר לעצור פעולה למען האקלים". את הדברים אמר מזכ"ל הארגון, אנטוניו גוטרש, בנאום שנשא ביום שלישי בלילה, עוד לפני הדיווחים על הפרישה האפשרית של ממשל טראמפ מהאמנה.