גורמים בפרקליטות ביקשו היום (חמישי) מוועדת השחרורים לדחות את הדיון שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא בבקשתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לקצר את עונשו. בפרקליטות ביקשו דחייה עד תחילת חודש יולי, זאת בעקבות הפרשה במסגרתה נתפסו חומרים מסווגים שהוצאו מתאו על ידי עורך דינו, חנינא ברנדס. בפניית הפרקליטות נכתב כי "עלה חשד ממשי שהאסיר הפר הוראות נוספות שניתנו לו באשר לשמירת חומר סודי ביותר".



כזכור, בחודש שעבר עלה פורסם כי בשירות בתי הסוהר ובמשטרה החלו בחקירת החשד לפיו בתאו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נמצאו לאחרונה מסמכים ביטחוניים אותם העביר לפרקליטו. מי שתפס את המסמכים היו סוהרי שב"ס שבדקו את פרקליטו של אולמרט שעה שיצא מאגף 10 בו כלוא ראש הממשלה לשעבר. תיקו של עורך הדין נבדק במסגרת פעילות שגרתית. לאחר שהבחינו במסמכים הביטחוניים שנמצאים בתוכו, עלה החשד כי אלו נמסרו לו מראש הממשלה לשעבר מה שמצביע על העובדה כי הוא החזיק אותם בתאו במסגרת שירותו במאסר. יש לציין כי החקירה דווחה לראשונה בחדשות 2.



בשב"כ מסרבים להתייחס לעניין, אך יחד עם זאת גורמים המעורים בפרטים טוענים כי "אם מדובר במסמכים ביטחוניים, אולמרט עשה את שגיאת חייו שכן מדובר בעבירה חמורה ביותר. אי אפשר להתעלם מהעובדה שבקרוב מאוד אמורה הייתה להתכנס ועדת השחרורים לדון בקיצור שליש מעונשו. אם עד כה לא היה לשב"ס כל סיבה להתנגד לבקשה, הרי שעתה לא רק שהוא חסם בפני עצמו את השחרור המוקדם, אלא שהוא צפוי להיקלע לתוך סערה חדשה וחקירה".