שני גברים בשנות השלושים לחייהם נרצחו הערב (חמישי) מיריות בכפר קאסם. הם הובהלו במצב אנוש לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה תוך מאמצי החייאה, שם נקבע מותם. מאוחר יותר פורסמו שמות ההרוגים: פאדי צרצור ומוחמד עאמר, בני המקום. על פי העדויות בשטח שני הנרצחים סיימו את תפילת הרמדאן ועם יציאתם מהמסגד נורו למוות מטווח קצר.

 
חוקרי משטרה שהגיעו לכפר קאסם הותקפו על ידי תושבי המקום, וכוחות הוזעקו למקום כדי לחלצם ולהשיב את הסדר למקום. מאות הגיעו לזירת הרצח, הפגינו והביעו זעם רב על מקרי הירי, האלימות והרצח החוזרים בעיר. הם האשימו את המדינה על מה שכינו "אוזלת ידה של המשטרה". מתחילת השנה נרצחו שישה אנשים בכפר קאסם. גם בבית החולים פרצה קטטה בין משפחות בנות הכפר על רקע הרצח. 

בסוף ינואר נרצחו מוסטפא עאמר (57) ובנו עלא (27) ביריות בעסק לסחר מכוניות באזור התעשייה בעיר. קרוב משפחתם בן 63, ששימש שומר, נפצע באורח קשה. ב-18 בפברואר נרצח חיכמת עאמר (55), שהוא אחיו של מוסטפא, כאשר שני רעולי פנים ירו בו בחנות החשמל שברשותו. בתחילת מאי נרצח אחמד בדיר (27) ביריות ליד המסגד באזור המזרחי של העיר.

צילום: קנוז.נט


כפר קאסם לאחר הרצח. צילום: קנוז.נט


מוקדם יותר השבוע פורסם כי בתום דיונים ממושכים, החליט היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט להיענות לבקשת מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך ולהעניק חסינות מפני נקיטת אמצעים משפטיים נגד מי שיפקיד נשק שהוא מחזיק בניגוד לחוק.

על פי המבצע, שייערך בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, המשטרה תציב מיכל מאובטח בתוך מוסד השייך לרשות המקומית, או בתוך בניין הרשות, ומחזיק הנשק הבלתי חוקי יפקיד את הנשק בתוך המיכל, מבלי להזדהות. חבלני משטרה יבדקו את אמצעי הלחימה, ויעבירו אותם לבדיקה.