עורך הדין הפלילי המוכר עמיקם הדר הואשם היום (ראשון) בבית משפט השלום בפתח תקווה בכך שבדה חקירות פליליות נגד מכריו, על מנת לקבל מידיהם במרמה שכר טרחה עבור "טיפול" בתיקים פיקטיביים, תוך שהוא מתפאר בקשריו במשטרה. בחלק מן המקרים שידל הדר את קרובי משפחתו הנאשמים אף הם בכתב האישום, לסייע לו לקיים את מצג השווא, בכך שיצרו קשר עם המתלוננים והתחזו לנציגי המשטרה המתקשרים לזמן אותם לחקירות בתיקים הפיקטיביים שבדה.



כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, מייחס להדר ולשניים נוספים, ששמם נאסר לפרסום, עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות כעובד הציבור ועבירות נוספות – כל אחד על פי חלקו. בין הקורבנות לכאורה נמנו, בין היתר, לקוחותיו, שכנו, תלמידתו וחברו של הדר. הוא ניצל את היכרותו עמם ואת הידע שברשותו על חייהם האישיים והשיג מהם, לכאורה, במרמה, סכום של כ-100 אלף שקלים.



מכתב האישום עולה, למשל, כי הדר פנה לאחד המתלוננים, חברו, אחרי שהתפללו יחד בבית הכנסת, ואמר לו כי המשטרה יכולה לפנות במפתיע לכל אדם, להפנות אליו חשד ולשנות לו את החיים, וכי במקרה כזה על האדם לדעת כיצד להתנהל מול המשטרה ולהוכיח את חפותו. שבועיים לאחר מכן התקשר אליו אדם שהציג את עצמו באוזניו בכזב כיוסי מאגף החקירות של משטרת פתח תקווה, וביקש כי יתייצב לחקירה עוד באותו היום בשעות אחר הצהריים. החבר התקשר, מבוהל, להדר, שהבטיח לנצל את קשריו בתחנת המשטרה.



בית משפט השלום בפ"ת. כתב אישום הוגש בו נגד עו"ד עמיקם הדר. צילום: Dr. Avishai Teicher/ CC BY/ ויקיפדיה
בית משפט השלום בפ"ת. כתב אישום הוגש בו נגד עו"ד עמיקם הדר. צילום: Dr. Avishai Teicher/ CC BY/ ויקיפדיה



לאחר מכן מסר לחברו כי מבירור שערך מדובר בתלונה על עבירת מין שביצע החבר בעובדת. הדר המשיך "לטפל" בתיק של חברו וגבה ממנו בתמורה סכום של 8,000 דולרים. מנכתב האישום עולה כי בעקבות המקרה נגרמו לחבר נזקים נפשיים ומשפחתיים.



בנוסף, נטען כי כי הדר פנה לשכנו, עמו יש לו היכרות רבת שנים, וסיפר לו כי בעת שהיה בשימוע בפרקליטות בעניין של מתחרה עסקי שלו, שמע כי מזכירים את שם החברה אשר בבעלותו של השכן וכי יש חקירה בעניינה. בהמשך דיווח לו בכזב כי מדובר בפרשה גדולה שעומדת להתפוצץ. לאחר מכן התקשר אל השכן אדם מטעמו של הדר, אשר הציג את עצמו בכזב כ"גילי מיחידת לה"ב 443" ומסר לו כי הוא דרוש לתחקור במשרדי היחידה. המתלונן ערך בירור באופן מסודר מול גורמים מורשים ביחידת להב 443 וגילה כי אינו דרוש כלל לחקירה.



לבית המשפט הוגשה גם בקשה למעצרו של הדר עד תום ההליכים המשפטיים, בה נכתב כי "עיון בכתב האישום המיוחס למשיב מגלה שיטה ענפה, מתוחכמת וחוזרת על עצמה ממש כעל כמודל עסקי, להונות אנשים שבאו במגע תמים עם המשיב. המשיב הסב נזק לציבור כולו ולקדושת תפקידו של הסנגור הפלילי. דמות המשיב העולה מחומר הראיות הינה דמות של אדם כריזמטי, בעל כוח שכנוע, ערמומי ומתוחכם, אשר לא נרתע ולא בחל אף לא באמצעי זיוף והתחזות נועזים וחמורים כדי לממש את תאוות הבצע שלו".