מפקד מרחב במשטרה שפרש לאחרונה משירות חבַר אל קצין בדרגת ניצב ויחד הם מתכוונים להקים חברת אבטחה והדרכה. מטרתם היא הענקת שירותים לגורמים באחת המדינות בדרום אמריקה. שני הבכירים הודיעו כבר על החלטתם לפרוש מהשירות. כשהניצב סיים מסלול וראה שלא סומן למפכ"לות, הוא החליט לוותר על השירות במדים ולפרוש, והחליט להקים את השותפות העסקית.

נודע כי אותה מדינה הפכה ללהיט החם בחודשים האחרונים עבור קצינים בדימוס, שבחנו כבר את היכולות והאפשרויות שהיא מציעה. אחת הדוגמאות היא של קצין צה"ל ששירת בהנדסה קרבית והקים חברה לפיצוץ הרים, וכבר העביר את הרזומה שלו כדי לזכות במכרז שם. אחרים מכוונים לתחום הנדל"ן, שם נתח הרווחים עצום וההשקעה הראשונית נמוכה יחסית.

אל מול אלה ישנם קצינים שהחליטו לנצל את הידע שצברו בשנות שירותם, ופונים לתחום האבטחה וההדרכה. בין השאר, הם מתכוונים לשמש כמדריכים באימוני ירי. אחד הקצינים הבכירים במשטרה, שפרש מהמערכת לפני כשנה, הקים כמה חברות, בהן חברות אבטחה ואבטחת מידע, מכון פוליגרף וחברת נדל"ן, יחד עם מפקד תחנה מוערך, שהחליט לפרוש מהשירות, וכן עם שני קציני משטרה שפרשו מהמערכת לפני כשש שנים והתמחו במגזר העסקי.

גורמים במשטרה מציינים: "השירות הממושך שוחק, ואנשים מחפשים אופקים חדשים, זה לגיטימי. המגזר הפרטי משווע לידע של הקצינים הבכירים, והם רואים עצמם ככאלה שמסוגלים להצליח. לאחר שבחנו את פני השטח לעומק, הם מודיעים על פרישה מהשירות ומכוונים לפרויקט הבא שלהם".