כנס המפתחים השנתי של אפל נפתח הערב (שני) האירוע התחיל בסרטון שבו נראה אדם מגיע ליומו הראשון בעבודה ומנתק כבל אחד מהחשמל, דבר שגורם למצב שגורם למשתמשי האייפון והאייפד לחרדה - קריסה של כל המכשירים. האזרחים נראים מבוהלים מעצם העובדה שהמכשירים לא זמינים. "שמח שהדבר לא באמת קרה", אמר מנכ"ל אפל בתחילת דבריו.



לדברי קוק, "האירוע מתקיים בקמפוס החדש של אפל בסן חוזה והדבר היחיד שלא השתנה בשנים האחרונות זה היכולות ליצור דברים מדהימים. זה יהיה הכנס המדהים ביותר". הוא סיפר על המפתח הצעיר ביותר שהגיע לכנס - ילד בן 10 מאוסטרליה. "עד עכשיו הוא העלה חמש אפליקציות שפיתח", ציין, "המפתחת המבוגרת ביותר בחברה היא בת שמונים ושתיים והיא פרסמה בתחילת השנה את האפליקציה הראשונה שלה. אז אם לא עשיתם זאת - זה הזמן לא מאוחר מידי".





אחת ההשקות המעניינות מהערב היא גרסא חדשה של מערכת ההפעלה IOS11. קוק ציין כי "86% מבעלי האייפון התקינו את מערכת ההפעלה העדכנית ביותר". בין היתר, מערכת ההפעלה החדשה צפויה לכלול עדכון לסירי, העוזרת הקולית מבית אפל. כעת היא יודעת לענות על שאלות שקשורות לתשובות הקודמות שהיא נתנה למשתמש ויודעת גם לתרגם סימולטנית בין מספר שפות: אנגלית, צרפתית, סינית וצרפתית.



סירי צפוי להבין את המשתמש ולהזכיר לו למשל להכניס תזכורת ליומן על טיסה שהזמין. המצלמה דוחסת את התמונות בצורה טובה יותר ואיכות הצילום באוזרים חשוכים השתפרה. בנוסף היא תדע לזהות אירועים שונים, כמו חתונות, ולסדר את התמונות הקשורות אליו בתיקייה נפרדת. התמונות החיות שופרו וכעת ניתן לבחור פריים טוב יותר מתוך התמונה, שיוצג בגלריה.



שירות המפות של אפל ישתדרג ויכלול ניווט בתוך מבנים כמו בקניונים ושדות תעופה. השירות הזה לא זמין כרגע בישראל.  האייפון יידע מתי אתם נוהגים ויזכיר לכם שזה מסוכן להשתמש במכשיר בזמן נהיגה. בנוסף, בזמן נהיגה הוא יסתיר את ההודעות עד שתסיימו לנהוג, ונוספה האופציה ללחוץ "איני הנהג", בדומה לוויז. עדכון נוסף הוא עיצוב מחדש של חנות האפליקציות, האפ-סטור, שזוכה לעיצוב חדש עם יותר מידע.



קוק באירוע. צילום: רויטרס



השקה נוספת היא שני דגמי אייפד פרו חדשים, שיתחילו מזיכרון של 64 ג'יגה. המסכים שלהם יהיו בגדלים של 10.5 אינץ ו-12.9, וניתן יהיה יהיו ניתנים לרכישה החל ממחר בבוקר והמשלוחים יחל בשבוע הבא. המסגרת של הטאבלטים צרה יותר ב-40%, והם יצויידו במצלמת 12 מגה פיקסל, זהה לזו שתמצאו באייפון 7 ותמיכה ב-USB 3.0. נפח האחסון המינימלי יהיה 64 ג'יגה ואלו שמחפשים מכשירים עם נפח אחסון גבוה יוכלו לרכוש דגם בגודל של 512 ג'יגה. 



ההכרזה שחתמה את האירוע היא רמקול חכם בשם HomePod, שצפוי להתחרות באמזון אקו. הרמקול המתקדם כולל שישה מיקרופונים מובנים שמאפשרים האזנה לפקודות הקוליות גם בזמן שהסביבה רועשת. ה-HomePod יעלה 350 דולרים, כמעט פי שתיים ממחירו של הרמקול של אמזון. המכשיר יושק בדצמבר בארצות הברית, אוסטרליה ובריטניה, רק לאחר מכן הוא יגיע למדינות נוספות. הוא יגיע בשני צבעים - שחור או לבן.