כוחות המשטרה הטילו הבוקר (שלישי) עוצר על כפר קאסם בעקבות אירועי הלילה, שבמהלכם נהרג מוחמד טהה. בכניסות וביציאות מהכפר הוצבו מחסומים, זאת במטרה למנוע כניסת אזרחים שאינם תושבי המקום. באמצעות צעד זה, במשטרה מקווים למנוע הסלמה והחרפה של האווירה במקום. עד ראייה לאירוע הירי אמש בכפר קאסם סיפר בחדשות 10: "לא היתה סכנת חיים לשומר או לשוטר. אני בעצמי גוננתי עליהם וניסיתי להרגיע אותם".



מאז שעות הבוקר נמצא המאבטח צעיר כבן 25 קצין צבא לשעבר המועסק על ידי חברת מודיעין אזרחי בחקירה במשטרה. במהלכה סיפר לחוקרים: "חשתי איום ממשי על חיי, פעלתי בדיון על פי הנהלים". פרלקיטו עורך הדין שחר מנדלמן הוסיף: "אני מבין שאנחנו בתוך סערת רגשות, אולם צריך להמתין עד לסיום החקירה ולאחריה כשמרשי ישוחרר נוכל להביא פרטים מדויקים בנושא, בכל מקרה, ומשיחה שהיתה לי עימו תוך כדי החקירה, הוא פעל על פי הנהלים ומעבר לכך לא אוכל להרחיב בשלב זה".



צילום: משטרת ישראל



אביו של ההרוג: "אני רוצה שמי שהרוצח יקבל מה שמגיע לו"



אביו של ההרוג סיפר על ההתרחשויות ברשת ב: "הם ערכו הפגנה שקטה ליד תחנת המשטרה והיו מאוד רחוקים משני השוטרים שטענו שהיו בסכנה". הוא טען כי בנו "בחור מאוד שקט ויש לו הרבה חברים יהודים מרחבי הארץ. הוא שונא אלימות, הלך סתם להפגנה, ומישהו ירה לו בראש שלושה כדורים. אני לא קונה את זה שזה מאבטח, אלה היו שני שוטרים". לדבריו, השוטר רצח אותו בדם קר, ירה על מנת לרצוח. "אולי בגלל שהוא ערבי, שני מיליון ערבים בישראל חושבים כך", אמר, "המשטרה לא עושה כלום - במקום שיגנו עלינו, אנחנו פוחדים ממנה".



אביו של ההרוג הוסיף: "נרצחו אצלנו 15 בני אדם ואף אחד לא נעצר, המשטרה נמצאת בכפר רק כדי לתת דוחות לאנשים". לדברי האב, הוא עבד בספריה והיה ילד טוב, הוא היה במקרה במקום ההוא, "אני רוצה שמי שרצח יקבל את מה שמגיע לו. תמיד הורגים ערבים ואומרים אחר כך 'לא התכוונו', שמעת פעם שנרצח שוטר בכפר קאסם? לא. תתן לו כדור ברגליים, לא בראש".

בתוך כך, ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל התכנסה וקיבלה החלטה כי מחר תתקיים שביתה כללית בכל המגזר הערבי בישראל שתלווה בהפגנות ברחבי הארץ. כמו כן, הוועדה הודיעה כי תיערך הפגנה ארצית בכפר קאסם ביום שבת.