התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט ולפרקליט המדינה שי ניצן להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת המסמכים המסווגים שהחזיק לכאורה ראש הממשלה לשעבר, האסיר אהוד אולמרט בתאו בכלא.

הבוקר (שלישי) העבירה התנועה לאיכות השלטון פנייה אל היועמ"ש לממשלה בה היא מציינת כי בעקבות פרסומים מהתקופה האחרונה לפיהם ראש הממשלה לשעבר אולמרט החזיק בתאו מסמכים החשודים כמסווגים וכי זה ניסה להעבירם לעורך דינו, יש מקום להורות על פתיחה בחקירה פלילית לבדיקת החשדות העולים, לכאורה.

לעמדת התנועה, "בהתחשב בחומרת המעשים ובטיבם יש לבחון את טיבם ומהותם של מעשים אלו גם על רקע החשד שהם מעלים לעברות פליליות חמורות בקשר עם פגיעה בבטחון המדינה. בין היתר, לפי סעיפים 117 ו-119 לחוק העונשין העוסקים בעברות בטחון המדינה".

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי על אף שהמעשים נחקרים במישור הביטחוני על ידי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון , יש מקום שייחקרו גם בהיבט הפלילי של המעשה.

"המדובר במעשים חמורים המהווים עבירות פליליות חמורות על ידי לא אחר ממי שהיה ראש ממשלת ישראל ואשר ניצל, לכאורה, את מעמדו הרם ותפקידו הבכיר בעבר לטובת צרכים ואינטרסים אישיים. בנסיבות אלו, ברי כי ראש הממשלה לשעבר וכן, כל הנוגעים בדבר צריכים להיחקר גם על ידי משטרת ישראל ולבחון את היותם של המעשים פליליים" אומרים בתנועה לאיכות השלטון.