תעלומה ושמועות סותרות סביב מותו של טום נוימן, הפעוט הבן השנתיים שאושפז אתמול בבית חולים הלל יפה ובהמשך הועבר לבית חולים שיבא שם נפטר. "הטענות שהועלו בשעות אלה כאילו היתה אבחנה שגויה של טום שלנו, יצאה מכל פרופורציה ואין בדיווחים על כך תמונה מדויקת למה שקרה", אמר היום (שלישי) דודו של הפעוט למעריב אונליין.



טום אובחן לפני מספר ימים כסובל מממצא במוחו וטופל בבית חולים הלל יפה. בגלל ששם אין דרך לטפל במחלה, הוא הועבר לבית החולים שיבא בתל השומר, שם, כאמור, נפטר. לדברי בית חולים שיבא, טום הובא לבית החולים במצב קשה, ולמרות המאמצים להצילו, הוא נפטר. מעבר לכך, מבית חולים שיבא סירבו להתראיין בנושא. מקור במערכת הבריאות מסר שמהמידע שיש כרגע, עולה כי הפעוט ככל הנראה סבל מחיידק שגרם למורסה במוח.



מבית חולים הלל יפה מסרו שהילד הגיע לבית החולים כשהוא סובל מפרכוסים. הוא עבר בדיקת דימות - סי.טי והתגלה ממצא במוח, שדרש טיפול נוירו-כירורגי, שלגביו אין מענה לבית חולים הלל יפה ולכן הועבר להמשך טיפול בבית חולים תל השומר.



לאחר מותו תרמו הוריו של טום, החתומים על כרטיס 'אדי', את איבריו להשתלה. במהלך היום בוצעו השתלות של שתי כליות וכבד בבתי החולים רמב"ם ובילינסון, שהצילו שני ילדים שנזקקו לכך.