לאחר פיטוריו המפתיעים מ"ישראל היום", סיפר היום (שלישי) העיתונאי דן מרגלית ברשת "כאן ב'" כי הוא איבד את משרתו משום שהעביר ביקורת על ראש הממשלה. "אין לי ספק מדוע פוטרתי. אחרי הכל, כתבתי דברי ביקורת רבים על נתניהו". לדבריו, "אמרו לי שמנתקים את ההסכם איתי מסיבות כלכליות, אך ברור לי שזה מסיבות פוליטיות". הוא הוסיף כי "אני מעריך שדבר כזה לא התחיל ולא נגמר בבועז ביסמוט".



בתו, שירה מרגלית, התקשתה לקבל את הגזירה וכתבה בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלה כי "משפחת נתניהו מינתה פיון בישראל היום. בועז ביסמוט מספק את הסחורה לשרה נתניהו שמזמן נשמעה צווחת שהיא דורשת לפטר את דן מרגלית. אישה איומה".



"אלו פיטורין שגורמים לי לגאווה", טען העיתונאי. לדבריו, הסיבה לכך טמונה בכך ש"מדובר במאבק שהינו חלק מחופש הביטוי. זהו מאבק על הדמוקרטיה". לטענתו, "אני חושב שעמוס רגב לא אהב את מה שכתבתי. קראו לי עלה תאנה ואני לא התנגדתי לראיון הזה". 



"הם עשו שגיאה שלא השאירו פינה מהסוג שלי בעיתון, שהעבירה ביקורת חריפה על ביבי. למעשה, לא רק תקפתי אותו אלא גם תמכתי בו בצוק איתן ובעניין הגז. לא היה לי משהו עקרוני נגדו. איפה שחשבתי שהוא טעה כתבתי את זה".



הוא הסביר כי "הייתה נקודה מרכזית שהביאה לתפנית ביחס אליי. מדובר בפעם שבה תקפתי את רה"מ בחריפות באשר לנסיעתו לקונגרס מאחורי גבו של אובמה. זה נגמר רע מבחינת היחסים בינו לביני".



נתניהו. למרגלית אין ספק שפיטוריו קשורים לביקורת שהעביר על רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. למרגלית אין ספק שפיטוריו קשורים לביקורת שהעביר על רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם



כמו כן, מרגלית הדגיש כי "חשוב שהדעות האלה, שמתנגדות לרה"מ, יגיעו גם לקוראי ישראל היום. לא התפטרתי משום שרציתי להמשיך להביע את דעותיי שם. יש לי מורה בדמות עמוס עוז שלפני זמן התראיין ב'ישראל היום, כשהוציא ספר חדש משום שהוא סבר שחשוב יותר שקוראי העיתון ייחשפו לדעותיו". 



עם זאת, העיתונאי טען שדבריו לא צונזרו בעיתון: "אמנם, צמצמו את כתיבתי באמצע השבוע, אך כל מה שכתבתי בשישי פורסם. לא צנזרו אותי. כתבתי ביקורת עליו גם בטוויטר ובפייסבוק".