לאחר שבארגון "מילואימניקים בחזית" פנו לשרה איילת שקד בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד דובר "שוברים שתיקה" דין יששכרוף בעקבות סרטון שהעלה לרשת, בו הפנה אצבע מאשימה כלפי חיילים ששהו עמו במהלך תקרית שבה עציר תקף פלסטיני, החליטה האחרונה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגדו בשל התקיפה, כך סיפרה בראיון בגל"צ.



בסרטון המדובר סיפר יששכרוף על תקרית שבמהלכה תקף פלסטיני לאחר שזה התנגד למעצרו, ואף בא בהאשמות נגד המ"פ וחבריו לפלוגה ששהו עמו באותה תקרית. "המ"פ והחיילים מסתכלים עליי ואני לא יודע מה לעשות. אז התחלתי לבעוט לו בעורף", אמר באותו תיעוד.



פעילות של נציגי שוברים שתיקה. האם הדובר שלהם יועמד לדין? צילום: תומר נויברג, פלאש 90
פעילות של נציגי שוברים שתיקה. האם הדובר שלהם יועמד לדין? צילום: תומר נויברג, פלאש 90



השרה טענה בגל"צ כי "על דובר 'שוברים שתיקה' להיענש במקרה שבו סיפורו נכון". עם זאת, היא טענה כי "ארגון מילואימניקים בחזית אסף עדויות של חבריו ומפקדיו שטענו שהסיפור לא קרה. אם זה אכן כך, המדינה צריכה להודיע באופן רשמי שזה לא אירע כדי שחיילים ידעו להתמודד עם שקרים מסוג זה".



לטענתה, "המדינה ניהלה תהליך ארוך מול ארגון השמאל שבו ביקשה לקבל עדויות של חיילים שטוענים שהיו עדים לביצוע מעשים בניגוד לחוק במהלך שירותם הצבאי, זאת משום שפשעים צריכים להיחקר אם אכן קרו". בנוסף, היא הצהירה כי "תלונות שיועברו לארגון שוברים שתיקה ייחקרו".