"זו הולכת להיות הפגנה ראשונה מסוגה, בפעם הראשונה בני הנוער יפגינו בצפון ליד מפעל בז"ן כדי למחות על הדרישה להרחיבו ולהביא בכך שרמת זיהום האוויר באזור תעלה", כך אמרה היום (רביעי) ל"מעריב אונליין", טופז בן שושן, תלמידת כיתה ח' בבית הספר "כרמל זבולון" בקיבוץ יגור שיזמה יחד עם ארגון "מגמה ירוקה" את קיום ההפגנה.



הפגנת התלמידים נגד בז"ן

ההפגנה התקיימה היום ליד הכניסה למפעל בז"ן בהשתתפות תלמידי בית הספר ובעזרת מתנדבים מארגון "מגמה ירוקה". היא מגיעה יממה לאחר שנערך דיון במועצה הארצית לתכנון ובניה בו דרשו לצמצם את התעשייה המזהמת במפרץ חיפה. "אנחנו נלחמים נגד זיהום האוויר", אמרה בן שושן, נציגת מועצת הנוער של זבולון והסבירה כי "אנחנו גרים ממש בסמוך ורצינו לעשות משהו יותר אקטיביסטי. עלו כל מיני רעיונות ודיברתי עם סטודנטים מארגון 'מגמה ירוקה' שעזרו לנו בתכנון והתחלנו לעבוד על ההפגנה כשבית הספר נתן לנו תמיכה מלאה. בהמשך אנחנו מתכננים במועצת הנוער של זבולון לעשות ניקוי חופים בחופש הגדול ופעילויות סביבתיות נוספות".



רועי דה בר, יו"ר מועצת התלמידים בבית הספר ותלמיד כיתה ט', סיפר כי "אנחנו רואים את מתחם בתי הזיקוק כל יום ולקראת סוף השנה רצינו לעשות פעילות אקטיביסטית קהילתית מעבר לתחום בית הספר כשבתחילת השנה פעלנו כבר נגד מיכל האמוניה. אנחנו לא מוכנים לקבל את הרחבת המפעל, אנחנו פשוט רוצים להשמיע את הקול שלנו, מגיע לנו לחיות במפרץ חיפה נקי", אמר דה בר. "אנחנו מפחדים שיקרה משהו לסובבים אותנו או שאנחנו נפגע מזה".