נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע היום (רביעי) לפני זמן קצר כי החליט למנות את עורך הדין כריסטופר ריי לראש ה-FBI החדש, והוא צפוי להתחיל את תפקידו בימים הקרובים. ריי, אשר נכנס לתחום בו לא התמחה בעבר, יחליף את ג'יימס קומי, שפוטר כזכור על ידי נשיא ארצות הברית במהלך שזעזע את קהילת המודיעין בארצות הברית.



למרות שריי לא היה חלק מקהילת המודיעין, הוא עדיין נחשב לאדם מוכר מאוד בארצות הברית ובפוליטיקה האמריקאית. בעבר הוא היה מינוי של הנשיא ג'ורג' בוש, שמינה אותו להיות סגן התובע הכללי, תפקיד בו היה עד 2005. תחום ההתמחות שלו הוא צווארון לבן ובעבר אף היה חלק ממספר חקירות פדרליות. הוא הגן על מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי בפרשת הגשר בה הסתבך, וגם היה חלק משמעותי מאוד בחקירת פרשת "אנרון", שעלתה מאות מיליונים למשלמי המיסים.



את ההודעה פרסם טראמפ, כרגיל, בחשבון הטוויטר שלו בשעות הבוקר, ופתח דיון ער מאוד בארצות הברית לגבי העיתוי. מחר, אגב, צפוי להתכנס הקונגרס לדיון בו יופיע ראש ה-FBI הקודם, ג'יימס קומי, לשימוע בכל הקשור לקשרים המסועפים של ארצות הברית עם רוסיה. כזכור, טראמפ ניסה לעצור מבעד קומי להמשיך את החקירה, וכאשר האחרון סירב, הוא פיטר אותו.



כזכור, הנשיא טראמפ את ארה"ב והעולם כשהודיע לקומי כי הוא מודח מתפקידו. במכתב הפיטורין שכתב טראמפ, הוא טען שקומי "לא יכול להוביל את הבולשת הפדרלית בצורה טובה", והוסיף כי "ה-FBI הוא אחד הארגונים המוערכים ביותר במדינה וזה מסמן התחלה חדשה ביחסים בין הארגון לבית הלבן".
קומי עצמו הגיב לפיטורין בצורה קצרה כשאמר כי: "ידעתי תמיד שהנשיא יכול לפטר ראש FBI מכל סיבה שהיא, או ללא שום סיבה", אך בשבועות האחרונים נודע כי קומי עצמו מתח ביקורת על הנשיא, ובשלב מסוים אף ביקש מהתובע הכללי האמריקאי ג'ף סשנס שלא ישאירו לבד עם הנשיא
על פי דיווח בעיתון הניו יורק טיימס, קומי ביקש זאת מסשנס לאחר שטראמפ פנה אליו בנוגע לחקירה שניהל ה-FBI נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין שנאלץ להתפטר מתפקידו לאחר שהתגלה ששיקר לסגן הנשיא מייק פנס בנוגע לקשרים שקיים עם ממשל רוסיה.