הלכה צעד אחד רחוק מדי? הקומיקאית אורנה בנאי התארחה אתמול בתכנית הלילה של גורי אלפי בערוץ 2 ועוררה סערה בעקבות אמירות שנויות במחלוקת שאמרה בבדיחות הדעת במהלך התוכנית. יועץ התקשורת אמיר דן, שעבד בעבר כדוברו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט תקף את בנאי בפוסט חריף בפייסבוק וטען כי נעלב מהדברים.

"אתמול, בתוכנית 'היום בלילה עם גורי אלפי' אירח גורי את אורנה בנאי. בעוד הם מתבדחים ומצחיקים את הקהל, ציחקקה הגב' בנאי את הדברים הבאים: "אני סובלת מתסמונת טורט! את מי אני יכולה לקלל? אני רוצה לקלל מישהו!.... ואף פצחה בשלל נהמות ונביחות, לקול צחוק הקהל", כתב דן ברשת החברתית.

 

דן המשיך וחשף כי בנו לוקה בתסמונת טורט: "יש לי בן מקסים בן 17, מוכשר, חכם ורגיש, וכמו לאלפי ילדים בישראל יש לו תסמונת טורט. הטורט בא לידי ביטוי בטיקים יומיומיים. מדובר בעניין נוירולוגי שלכל אחד מופיע בצורה ובעוצמה שונה. החל מקריצה קלה, הנעות של הראש, ועד שלל תנועות רחב ומגוון של כל חלקי הגוף מלווים בקולות. מדובר בילדים רגילים לכל דבר. ילדים רגילים שנאלצים לחיות כל יום, כל שעה ואפילו כל דקה עם טיקים".

יועץ התקשורת המשיך לתקוף את הקומיקאית ואמר כי היא צריכה להתבייש בדבריה: "אבל את הגב' בנאי, כל זה פשוט לא מעניין. אני לא יודע אם זה נובע מרשעות או מטיפשות, או משניהם ביחד? אבל לצחוק על אנשים עם טורט בטלוויזיה, בבמה בה כל עם ישראל צופה, ללעוג על מי שיש לו קושי או מגבלה, ולהפוך אותו לבדיחה, זה דבר שהוא פשוט נשגב מבינתי. אורנה בנאי - אני לא יודע אם נותרה בך אפילו מעט בושה. אבל אם כן, אז פשוט תתביישי".