עורך דינו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) בתגובה לפרסום הצהרתו המוקדמת של ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, איתה יפתח את עדותו בפני הסנאט האמריקאי על חקירות רוסיה, כי הנשיא מרוצה מכך שהוכח כי הוא לא היה מעולם תחת חקירה בעניין ההתערבות רוסית בבחירות בארה"ב. 



בהצהרתו אמר קומי כי טראמפ שאל אותו אם "אנחנו יכולים לעשות משהו כדי להסיר את עננת החקירה על רוסיה". "בבוקר של מרץ 30 הנשיא חייג אלי למשרד ותיאר באוזניי את החקירה על המעורבות הרוסית כעננה מעל הנשיאות שלו, שמעיבה על יכולתו למשול ולהנהיג את העם האמריקאי", אמר קומי. "הוא אמר שאין לו קשר עם רוסיה ושהוא לא היה מעורב עם פרוצות ברוסיה. 'תמיד כשביקרתי ברוסיה לקחתי בחשבון שהם עוקבים אחריי', אמר ושאל שוב מה אני יכול לעשות כראש ה-FBI להסיר את העננה הזו מעליו".



"עניתי לו שאנחנו חוקרים את העניין מהר ככל האפשר וזה יהיה רווח גדול מאוד לעבודתנו אם לא נמצא כלום. הוא הסכים, אבל שב והדגיש את הבעיות שזה גורם לו". 

קומי תיאר את ארוחת הערב שהייתה לו עם טראמפ, שבוע לאחר שנכנס לבית הלבן. "בשלב מסוים, טראמפ אמר לי: 'אני מצפה לנאמנות, אני צריך נאמנות'. לא זזתי, דיברתי  או שיניתי את הבעת הפנים שלי במהלך כל השתיקה המביכה ששררה. פשוט הבטנו אחד בשני בדממה. לאחר מכן השיחה המשיכה אבל הוא שב לנושא לקראת סופה". 

עוד באותה ארוחת ערב, טוען קומי, שאל אותו הנשיא אם הוא רוצה לפרוש מתפקידו, כי "היתה לך שנה קשה". לדבריו, "הנשיא פתח את שיחתנו ושאל אם אני רוצה להישאר בתפקיד. מצאתי את זה מוזר משום שהוא כבר אמר לי בשתי הזדמנויות קודמות שהוא מקווה שאשאר. הבטחתי לו שאני מתכוון להמשיך בתפקידי. הוא אמר שיש הרבה אנשים שרוצים את העבודה שלי, ושבגלל ההתעללות שעברתי בשנה האחרונה, הוא יבין אם ארצה לעזוב". 
 
"הבנתי שהכוונה שלו היא ליצור מעין חסות שלו עלי וליצור מצב שבו אני אבקש להישאר. זה הדאיג אותי מאוד, בעיקר לנוכח העצמאות של ה-FBI", הוסיף קומי.
 
קומי סיפר על הפגישה הראשונה שלו עם טראמפ, עוד לפני השבעתו: ראשי המודיעין נסעו אליו למגדל טראמפ בניו יורק כדי לספר לו על המידע המביך שיש לרוסים עליו - שהוא שכב עם נערות ליווי במלון ברוסיה ותועד על ידי מצלמות האבטחה. לדבריו, ראשי קהילת המודיעין בארצות הברית סברו שחשוב להזהיר את הנשיא שבידי הרוסים יש חומר מביך עליו. "חשבנו שכדאי לספר לו כי ידענו שהתקשורת הולכת לפרסם את החומר. בנוסף, במקרה שהחומר יכול לפגוע בתפקוד הנשיא, היינו יכולים למנוע זאת באמצעות תדרוך".