כשייפתחו הבוקר הקלפיות בבחירות בבריטניה, ישאל העולם את השאלות הבאות: האם אזרחי הממלכה יעדיפו את תרזה מיי, אשת המפלגה השמרנית הימנית הנאבקת בטרור האסלאמי, או את ג'רמי קורבין, שהכריז בעבר בפומבי על היותו חבר של חמאס וחיזבאללה? האם בריטניה, קורבן של שלושה פיגועי טרור מהדהדים בשלושה חודשים, תשיב מלחמה שערה לאסלאם הקיצוני? או אולי תלך בדרך הפשרה עם הקיצוניים, בתקווה שלא יתקפו אותה?
בעוד העולם מתחבט בשאלות הללו, בתוך בריטניה עצמה עסוקים גם בשאלת כוח העמידה של לונדון מול בריסל במשא ומתן על הברקזיט. הרי זאת הייתה העילה שבגינה הקדימה מיי את הבחירות 

מ־2020 להיום. ניצחון של מיי יחזק את יכולתה של ממשלת בריטניה לעמוד מול תביעות האיחוד האירופי במשא ומתן הקשה על הברקזיט. אצל קורבין, הברקזיט הוא נושא דאשתקד, 2016, ועיקר מעייניו מופנים אל סוגיות הרווחה והבריאות בתוך בריטניה. רוב הסקרים האחרונים מנבאים ניצחון לימין השמרני בראשות מיי. אך מהו ניצחון? בבריטניה כל אחד מ־650 המחוזות בוחר נציג לפרלמנט.

הפער בין נציגי הקואליציה לאלו של האופוזיציה הוא הקובע. לפני הבחירות הפער עמד על עשרה מושבים בלבד, פער קטן ששימש עילה למיי להקדים את הבחירות. גם אם מיי תנצח בפער של עד 50 מושבים, הרי עדיין יורמו גבות הבריטים בשאלה: האם בשביל זה היה ראוי לשלם את מחיר הבחירות היקרות? אם כך, ניצחון ראוי יהיה בפער של 100 מושבים ויותר. אבל מה לעשות שגם הסקר המחמיא ביותר למיי צופה יתרון של 86 מושבים, ואילו סקרים אחדים אף צופים שהשמרנים יאבדו את הרוב.
 

כמה נקודות לזכות המתמודדים ולחובתם: שיעור הצבעה גבוה של מצביעים צעירים, שהם ברובם תומכי שמאל, יהיה יתרון עבור קורבין. עם זאת, כיוון שהמשקיפים צופים שיעור השתתפות נמוך בבחירות, הרי שדווקא מבוגרים, הימנים־שמרנים, עשויים להיות נותני הטון. נקודת חולשה של מיי היא קיצוץ בתקציבי ביטחון הפנים והמשטרה במהלך שנות כהונתה כשרת הפנים. כמו כן, נרשם לחובתה הכעס בתוך ממשלתה על שאינה משתפת את שריה בהחלטות חשובות, אלא מנהלת את עבודתה עם שני יועציה הבכירים.
 
וישנה, כמובן, גם נקודת המבט הישראלית. קורבין, איש הלייבור, הוא כאמור תומך חמאס וחיזבאללה שאינו אוהד ישראל. מיי, לעומתו, ביקרה בישראל ביוני 2014 והביעה תמיכה בישראל בעת מבצע צוק איתן. היא זכתה לשבחים מהקהילה היהודית בבריטניה על לחימה באנטישמיות והגנה על הקהילה היהודית. כשרת הפנים אסרה את כניסתו לבריטניה של הקומיקאי האנטישמי דיידונה מ'באלה מ'באלה. כראשת ממשלת בריטניה תקפה את הסיוע לרשות הפלסטינית ואת ה־BDS.
 
אם כך, עיני העולם החופשי והאסלאם הסוני נשואות הבוקר ללונדון, מבקשות לראות אם הבריטים יבחרו במיי, שהכריזה מלחמה על טרור האסלאם הרדיקלי. עיני האיחוד האירופי יצפו בבריטים, כדי לראות מי יעמוד מולם במשא ומתן הקשה על הברקזיט: מיי, שזכתה לחיזוק תביעותיה מאירופה, או קורבין, המעדיף את ענייניה הפנימיים של בריטניה. מה שברור הוא שבפני הבריטים עומדת בחירה בין מי שרוצה להיות גברת הברזל החדשה, דוגמת מרגרט תאצ'ר ממלחמת פוקלנד, או איש לייבור שמאלי, שבראש מעייניו חוליי החברה פנימה. נהיר לכל גם מה ירושלים מעדיפה, גם אם היא נזהרת מאוד בכל אמירה כזאת ערב הבחירות. 
 
הכותב הוא יו"ר קרן TSD, הבעלים של חברת ישראמרין. עלה מבריטניה לאחר ששירת כראש לשכת לורד בפרלמנט הבריטי