נמרי שלג הם בין בעלי החיים המסתוריים ביותר הקיימים כיום, וכמו סוכנים חשאיים, אם הם לא רוצים להימצא, אין סיכוי שימצאו אותם. מעבר לכך, הם גם מאוד נדירים ונחשבים למומחי הסוואה, שקיבלו את התואר "רוחות רפאים". את החיה המקסימה הזאת אפשר למצוא בעיקר באזורי ההרים הגבוהים ביותר במרכז אסיה, כיוון שהיא מורגלת לתנאי טבע הררים קשים. אבל אפילו להם לפעמים קורים דברים ממש מביכים, שלפעמים נגמרים באסון ובפעמים אחרות בפציעות לאגו.

כאמור, מדובר בחיה חמקמקה מאוד ומעטים הם האנשים שהצליחו לתעד אותה. אך לאחרונה צלם אחד לא רק הצליח לאתר את הנמר המסתורי, הוא אף תעד אותו ברגע מאוד מביך בחייו ואם לשפוט מהסרטון, נראה שהנמר מעוניין בנקמה. בסרטון המדהים, שצולם בהרי ההימליה בידי הצלם מייק בירקהד, נראה נמר השלג הולך בנונשלנטיות לרוחבו של הר סלעי, בגובה רב, כשלפתע הוא מועד ונופל. לכמה רגעים מתוחים מייק מנסה לאתר אותו ולא ידוע מה עלה בגורלו, אך לבסוף הוא מוצא אותו, ולמרבה הפלא נראה שהנמר שרד את הנפילה, אבל מתהלך כמו ילד אחרי פציעה במגרש כדורגל, כשעל פניו ניתן לראות גם את המבוכה. בשלב זה הנמר הולך לעתו על השלג ומתקרב לעברו של מייק, כמו לבקש נקמה על הפדיחה שתועדה.
 


כבכל אירוע בימינו, כמובן שמייק מיהר להעלות את הסרטון בפוסט בפייסבוק, שם כתב: "אף אחד אף פעם לא ראה דבר כזה. צפינו בנמר במשך 20 דקות נוספות בעודו הולך על פני השלג ואז הוא נעלם לתוך מערה". מהצילומים ודבריו של מייק מסתמן שהחתול הגדול שרד: "נמר השלג הוא זן חמקמק, קשה מאוד למצוא אותו וקשה מאוד לצלם אותו", סיפר חבר צוות מהמרכז לשימור נמרי שלג לאתר earthtouchnews."למיטב ידיעתנו אין נתונים סטטיסטים על תדירות הנפילות האלו.

"עם זאת, ההיגיון אומר שהם נופלים מפעם לפעם, בהתחשב לחספוס של הסביבה". מכיוון שלא ידוע היכן בדוק בהימליה צולם הקטע, קשה להבין את הסיבה שגרמה לנמר ליפול, או האם פני הקרקע הגנו עליו או שסבל מפגיעה קשה. אי לכך, המרכז לשימור מציע להסתכל על מקרים נדירים אחרים שתועדו. "היו סרטונים נוספים שתיעדו נפילות, למשל כשנמר שלג רדף אחר כבשה כחולה, ושתי החיות התרחקו מזירת האירוע ללא פגע", נאמר מהארגון. "אבל, שוב, אין לנו שום דרך לדעת מה הן התוצאות של הנפילה הזו".


לרוב, בהרי ההימליה, הממוקמים במרכז אסיה, אפשר למצוא את נמרי השלג בגובה של בין 3000 ל-5,400 מטרים מעל לפני הים. מדובר בסביבה אולטימטיבית עבור היצורים המיוחדים הללו, שכן הם מספקים להם מקום מחבוא מצוין ושדה ראיה טוב. נוכל רק לקוות שמעבר ליכולת ההסוואה המדהימה שלהם, נמרי השלג הם גם בעלי כושר הישרדות גבוה וכי שלומו של הנמר טוב.