שאול שמאי הוא המורה החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידות בבית ספר בצפון תל אביב, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. עד כה נגבו, על ידי חוקרת ילדים, עדויות מארבע תלמידות. אולם, בידי המשטרה שמות של תלמידות נוספות שעל פי החשד נפלו קורבן למעשיו של שמאי. ראוי לציין כי במשטרה אספו את מצלמות האבטחה שבבית הספר, לרבות אלה מוצבות במסדרונות ובחצר בית הספר ואף בכיתת הלימוד וזאת במטרה להתחקות אחר מעשיו של החשוד. כמו כן עלה אתמול בדיון בבית משפט השלם כי חקירתו של החשוד מתבצעת תחת עדשות המצלמה ומתועדת.



כזכור, בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול בשבעה ימים את מעצרו של המורה, תושב ראשון לציון בן 49, החשוד בביצוע מעשים מגונים במספר ילדות תלמידות כיתה ב' בבית ספר יסודי בצפון תל אביב. במשטרה טוענים כי בטרם הוגשה התלונה נגד החשוד, המורה נגע במהלך השיעורים במספר תלמידות באופן שאינו ראוי. כבר בשעות הראשונות של החקירה נוספו מספר מתלוננות וחלקן טרם תוחקרו על ידי חוקרי ילדים.

המורה החשוד. צילום: אבשלום ששוני

המורה החשוד. צילום: אבשלום ששוני

 
 השופטת חיותה כהן החליטה להאריך את המעצר ומתחה ביקורת במהלך הדיון על קו ההגנה של הסניגור, עו"ד שי רודה, שטען כי הנגיעות היו מעל לבגדי התלמידים וכי מדובר באקט אבהי. "מבחינתי כשנוגעים בילדה זה לא משנה אם זה מעל הבגדים או לא", אמרה השופטת. לאחר מכן במהלך הדיון אמרה טענה נציגת התביעה כי המעשים נמשכו לאורך זמן, ולאחר מכן טענה כי אלו הערכות וכי ילדים אינם מסוגלים לתאר זמן מדויק. 

לאחר הדיון אמר בא כוחו עו"ד שי רודה: "מרשי ממשיך להכחיש את החשדות נגדו בעניין ביצוע עבירות פליליות וטוען כי נגע באותן תלמידות במסגרת 'מעשים אבהיים'". לדבריו, לא ביצע את המעשים בסתר אלא מול תלמידים ותלמידות נוספים בכיתה, כך שלא היה לו מה להסתיר ובוודאי לא הייתה לו כוונה פלילית, לטענתו.

בית הספר בו לימד המורה בצפון תל אביב. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד רודה כפר בטענה שיש קשר בין האירוע שבו הורשע אותו מורה לפני כחודש בביצוע מעשים מגונים בקטינה מתחת לגיל 14, אותה לימד שיעורים פרטיים, וטען: "המעשים האמורים אינם דומים למעשים שבגינם הורשע מרשי בפרשה הקודמת. אני מקווה ומאמין שככל שהחקירה תתקדם תתברר התמונה והוא יימצא נקי".