ראש ממשלת בריטניה ערכה היום (שישי) מסיבת עיתונאים לאחר שנחלה אכזבה בבחירות בממלכה שהביאו לאובדן רוב בפרלמנט. לאחר שביקשה מהמלכה אליזבת מנדט להרכבת הממשלה, אמרה מיי במסיבת עיתונאים "ארכיב ממשלה שתוביל את המדינה קדימה בתקופה קריטית זו. הממשלה תנהיג בברקזיט שיתחיל בעוד עשרה ימים".



מיי התייחסה למציאות בבריטניה לנוכח מתקפות הטרור שפקדו את המדינה לאחרונה: "נשמור על האומה שלנו בטוחה ושלמה. אחרי מתקפות הטרור האחרונות נוריד את האידאולוגיה האיסלאמיסטית וניתן לכוחות את הביטחון את הכוח לטפל בהם".



בבטחה שבאפשרותה להרכיב ממשלה הוסיפה מיי: "בחמש השנים הבאות נבנה מדינה שאף אחד ואף קהילה לא נותרת מאחור. זה ברור שרק השמרנים יכולים לספק את הרוב בבית הנבחרים. נמשיך לעבוד עם חברינו במפלגה הדמוקרטית במיוחד. שתי המפלגות נהנות מיחסים קרובים בשנים האחרונות וזה נותן לי את הביטחון להאמין שנוכל לעבוד ביחד להנהיג את הממלכה המאוחדת. זה יאפשר לנו לעבוד ביחד כדי להנהיג ולהצליח בתהליך הברקזיט. זה מה שאנשים הצביעו ביוני שעבר. בואו נתחיל לעבוד".



מיי ובעלה מצביעים בבחירות. צילום: רויטרס



כזכור, בחודש אפריל האחרון מיי מסרה הצהרה מיוחדת לתקשורת, מחוץ לביתה ברחוב דאונינג 10 בלונדון. בהצהרה היא אמרה כי היא "מעוניינת בהקדמת הבחירות לראשות הממשלה" היא הוסיפה: "כשנכנסתי לתפקיד אמרתי שלא יתקיימו בחירות במדינה עד שנת 20200 ועכשיו הגעתי למסקנה שהמדינה צריכה בחירות כעת, והן יתקיימו ב-88 ביוני". 
מנהיגת הממלכה המאוחדת אמרה:  "בקיץ שעבר, לאחר שהמדינה החליטה לעזוב את האיחוד האירופאי, היינו זקוקים למנהיגות חדשה.  מאז הפכתי לראשת ממשלה ובריטניה עוזבת את האיחוד ואין דרך חזרה. בעוד אנו מסתכלים לעתיד, לממשלה יש את התכנית התאימה לכך - הכוונה היא שנשיג שליטה בכסף, בחוקים ובגבולות שלנו". 
לדבריה זו הגישה הנכונה וזה האינטרס הלאומי. "בפרלמנט צריכה להיות אחידות ובמקום זאת יש מחלוקות רבות", הוסיפה, "גורמי האופוזיציה לא מעריכים את הנחישות שלנו לעשות את העבודה כהלכתה והם מסכנים את ההכנות שלנו לברקזיט. אם לא נערוך את הבחירות כעת, המחלוקת בווסטמינסטר ימנעו מאיתנו מלהצליח במהלך".