החגורה סביב צווארו של שאול שמאי, המורה החשוד בעבירות מין בתלמידותיו בבית הספר בצפון תל אביב, הולכת ומתהדקת. עד כה הצליחו במרחב ירקון במשטרה לגבות עדויות באמצעות חוקרת ילדים מתשע מתלמידותיו של שמאי ובדרך ידוע על מתלוננת נוספת. כך עולה ממידע שהגיע ל"מעריב".

עוד נודע כי במשטרה טרם החלו להרחיב את היריעה ולבחון האם חזרה התופעה גם בבתי ספר אחרים בהם לימד שמאי (49) תושב ראשון לציון והחקירה מתמקדת נכון לעת עתה אך ורק בבית הספר בצפון תל אביב שם נחשפו החשדות נגדו.
ל"מעריב" נודע כי מעבר לעובדת העסקתו בבית הספר בתל אביב והיותו מורה פרטי, הועסק שמאי גם כמורה מחליף בבית ספר בבני עטרות שם הוטל על ידי הנהלת בית הספר איסור לשוחח עם כלי התקשורת.

בתוך כך, במכתב שנשלח אל שר החינוך נפתלי בנט דרשו הורים לילדים הלומדים בבית הספר להדיח מתפקידה את מנהלתו. כך פורסם ביום שישי בערוץ 10. לטענתם, המנהלת כשלה בתפקידה כביכול כשלא הצליחה לזהות סימנים מהתנהגותו של המורה. "איננו מרגישים בטוחים עוד לשלוח את ילדינו לבית הספר לאחר שאנשי החינוך ובראשם המנהלת לא השכילו לזהות את כל הנורות האדומות שהיו אמורות להידלק במהלך השנתיים האחרונות, ולפעול בהתאם - זאת בהתאם לפרסומים באמצעי התקשורת". 

בית הספר בו לימד שמאי בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
ההורים טוענים כי האירועים סביב העסקתו של המורה ייחקרו בוודאי על ידי גורמי האכיפה השונים, אולם אין בכך כדי להסיר מאחריותה של המנהלת לטענתם ש"'נרדמה במשמרתה וכשלה בשמירה על שלום ילדנו".
ההורים תהו כיצד קרה שאישור העסקתו של המורה נמסר לבית הספר רק בינואר 2017 כפי שפורסם וזאת חרף העובדה שהמורה מועסק בבית הספר כבר מדצמבר 2015. ראוי לציין שעל פי החוק אישור העסקה היה ניתן בכל שלב שלפני רישום ההרשעה הפלילית.
עוד פורסם כי ב-7 ביוני בבדיקה שערך קב"ט מוסדות החינוך במשרד החינוך נמצא כי עדיין מופיע שלמורה אין הרשעה בעבריינות מין אולם מצוין כי יש לו רישום פלילי וכי מתנהלת נגדו חקירה.
המנהלת עצמה טענה כי הטענות נגד בית הספר ונגדה חסרות בסיס, שכן לדבריה איש לא ידע על עברו של המורה והיא פעלה בכפוף לאישורי העסקה שקיבלה מהמשטרה. "אני כל כך מנסה לייצב את בית הספר ולהפסיק את הפגיעה בילדים,  לא היה שום סימן מחשיד. אף אחד, לא אני ולא הצוות, לא ראינו שום דבר חשוד. אלה שמועות זדוניות ובלתי נסבלות", אמרה.