מטוסי ה'דרים ליינר' מדגם בואינג 787" שרכשה חברת "אל על" יכנסו לשירות פעיל בחברה בחודש ספטמבר, כך הודיע היום (ראשון) מנכ"ל 'אל על' דוד מיימון בטקס ההשקה החגיגי של המטוס, הנחשב לאחד המתקדמים ביותר בתעופת הנוסעים. "חלמנו ורצינו והגנו לרגע הזה של כניסה למועדון של חברות התעופה המפעילות את המטוס המתקדם בעולם", אמר מיימון, שהוסיף כי "החלום קרם עור וגידים, ואנו ממצבים את 'אל על', כחברה מובילה, כאשר מטוסי ה-787 מהווים שיא תנופת ההתחדשות וחוויית הטיסה". מודבר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות החברה, ועל פי תכנית העבודה בכל רבעון יגיעו שלושה מטוסי "דרים ליינר" חדשים אליה. 



לפי מיימון, "למעלה ממיליארד דולר מושקעים בפרויקט הענק של רכישת שישה עשר מטוסי 'דרים ליינר' שיחליפו את צי המטוסים הגדולים והוותיקים של החברה". 



מבט מבפנים על מטוס ה"דרים ליינר". צילום: PriestmanGood
מבט מבפנים על מטוס ה"דרים ליינר". צילום: PriestmanGood



סמנכ"ל השיווק בחברת התעופה, גונן אוסישקין, מסר כי במטוסים אלה יהיו 14 סוגי תאורה, תאי אחסון מרווחים וחלונות גדולים, זאת לצד מסכי מגע לכל נוסע ועמדות טעינה. בחודשים הקרובים המטוס גם יחובר לאינטרנט בפס רחב, וניתן יהיה להשתמש בו במהלך הטיסה".



מיטות אישיות במטוס ה"דרים ליינר". צילום: PriestmanGood
מיטות אישיות במטוס ה"דרים ליינר". צילום: PriestmanGood



הוא אף ציין כי "במטוסים החדשים מחלקת העסקים תכלול 32 מושבים ותהווה גם את המחלקה הראשונה. בנוסף, תהיה במטוס החדש מחלקת פרימיום אקונומי, מלבד מחלקת העסקים והתיירים, כאשר בסף הכל במטוס יהיו 282 מושבים". לטענתו, "המטוס ישפר דרמטית את חוויית הטיסה ויציב את 'אל על' בשורה הראשונה של חברות התעופה".



השר כץ בטקס הצגת המטוס החדש. צילום: אבשלום ששוני
השר כץ בטקס הצגת המטוס החדש. צילום: אבשלום ששוני



שר התחבורה ישראל כץ, התרגש גם הוא מהרכש החדש כשאמר: "אני שמח שהחברה נכנסה לרפורמה של שמיים פתוחים. כשהחלטנו על הרפורמה הגדולה עמד לנגד עינינו המאזן של פתיחת השמיים והוזלת המחירים, וגם שמירת החוסן של אל על והתעופה הישראלית". לדבריו, "חברת התעופה עמדה היטב בתחרות, וגם כיום היא שומרת על מתח של למעלה מ-30 אחוז בתנועת הנוסעים מנתב"ג". כץ הוסיף עוד כי "ישראל מדורגת במקום הראשון ברפורמת השמיים הפתוחים, ואני שמח שגם אל על נכנסה לתחום טיסות הלואו-קוסט המוזלות".



מסכי הטלוויזיה האישיים במטוס החדש. צילום: PriestmanGood
מסכי הטלוויזיה האישיים במטוס החדש. צילום: PriestmanGood



במסיבת העיתונאים שערכה החברה השתתפו גם בכירים מחברת בואינג, כולל נשיא החברה היוצא ריי קונור, וסגן יו"ר מועצת המנהלים של התאגיד שמסר: "אנו בבואינג חשים גאווה ענקית וכבוד גדול על כך שאל על מפעילה צי מטוסים המורכב כולו ממטוסי בואינג בלבד".



המטוס המדובר אמור לחסוך בין 20 ל-25 אחוז בצריכת הדלק ולקצר את זמני הטיסה. הוא יופעל ביעדים הטרנס-אטלנטיים ויאפשר בעתיד הוספת קווי טיסה נוספים של אל על ליעדים נוספים, כאשר בחודש נובמבר, לפי מיימון, ייפתח קו טיסה חדש למערב מיאמי, ובעתיד אף לסן פרנסיסקו. באל על ציינו גם שבמסגרת הכנסת המטוס החדש יינתן שירות של מסעדת גורמה במטוס, אשר ישפר עוד יותר את חוויית הטיסה ליעדים הארוכים.