“אני אוהב נחשים”, אמר הבעל לאשתו, והביא כמה נחשי מחמד לדירת בני הזוג כדי לגדלם. האישה בתגובה: “אני לא צריכה נחשים בבית, יש לי אחד שאני חיה איתו כבר שנים”. מכיוון שבני הזוג לא הסתדרו ביניהם, גלש הוויכוח הזה לדיון בבית הדין הרבני באזור הצפון.



לבני הזוג שלושה ילדים בגיל בית ספר יסודי. הבעל הוא חוקר באקדמיה, ואשתו היא פקידת בנק. בבקשה שהגיש הבעל לשלום בית טוענת עורכת הדין שרין סולן כי לאחרונה החל הבעל לעקוב אחר אורח חייהם של נחשים והתנהגותם, וכדי ללמוד מקרוב את הנושא החליט לגדל כמה נחשים בביתו בתנאים בטוחים. ילדיו הקטנים קיבלו את ההחלטה בהתלהבות רבה. אשתו, שבתחילה סברה כי מדובר בנחש או שניים, הסכימה לטובת הילדים לקבל את הגזירה שנחתה עליה.



"הבית בפך למאורת נחשים"



“עם הזמן”, טוענת האישה, “בעלי הביא הביתה 11 נחשים מסוגים שונים, שאוכלסו בחדר אחד בדירה שלנו והפכו אותו למאורת נחשים. אני לא מוכנה לסבול את זה”. עו”ד סולן טענה כי הבעל נמצא בשיאו של מחקר בנושא. להגנתו אמר הבעל: “אני חושב שמדובר בחיה שקטה ולא מזיקה, בעיקר כשהיא כלואה בתוך אקווריום או מתקן מיוחד לנחשים. אין שום חשש”.



בשלב זה, כשניסיונות הבעל לשכנע את אשתו לאפשר לו לגדל את הנחשים בבית לא עלו יפה, החליטה אשתו לעשות מעשה והודיעה לו כי אם לא יפנה את הנחשים מהבית בתוך יממה, היא תתרום אותם לגן החיות הקרוב ביותר. האיום עבד, והבעל פינה את הנחשים מהבית.



באמצעות עו”ד סולן טוען הבעל כי במהלך אחד הוויכוחים בינו לבין רעייתו היא אמרה לו: “אני לא צריכה נחשים בתוך אקווריום, בזמן שמול העיניים שלי מסתובב לי כל היום נחש”. עתה דורשת עו”ד סולן, בשם הבעל, שלום בית. האישה בתגובה: "הוא מבקש שלום בית כדי להימנע מכתובה ומחלוקת רכוש. חייתי עם 11 נחשים לא מזיקים, אבל מהנחש הגדול נמאס לי”. 



עו"ד שרין סולן
עו"ד שרין סולן